نماینده مجلس خواستار تغییر تعرفه گاز شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس درباره هزینه ای که بابت گاز خانگی از مردم اخذ می شود توضیح داد و گفت: این هزینه خیلی پایین است، به عنوان مثال من در مناطق جنوب کشور خانوارهایی هستند که حتی گازلوله گشی ندارند، هر هفته یک کپسول گاز استفاده می کردند.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی گفت: وقتی ما بخواهیم هزینه گاز خانگی را محاسبه کنیم هزینه مصرف دو الی سه ماهه خانوارها به اندازه دو تا سه کپسول گازی که آنها در یک الی دو هفته استفاده می کردند نیست. در حالی که برخی با خانه های با متراژ بالا و لوکس مصرف گاز بالایی دارند و اینکه بقیه هزینه مصرف این افراد را بدهند عادلانه نیست.
احمد جباری، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره اهمیت اجرای تعرفه گذاری پلکانی در گاز مصرفی خانوارها، گفت: سال قبل در حوزه برق تعرفه گذاری پلکانی را برای کنترل و مصرف اجرایی کردیم و باید این قضیه را در زمینه گاز هم اجرا کنیم و افراد بر اساس سرانه مصرف خود هزینه گاز را بپردازند. به این صورت که برای افراد پر مصرف که بیش از حد استاندارد گاز استفاده می کنند، هزینه بیشتری منظور و در مقابل برای کم مصرف ها، مشوق هایی در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس یازدهم همچنین با اشاره به سرانه مصرف گاز خانگی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها، گفت: متاسفانه در مقایسه با سایر کشورها هدر رفت گاز خانگی در کشور ما بسیار بالا است و مصرف فوق العاده بالایی داریم و این قضیه علاوه بر گاز در زمینه آب و برق نیز صدق می کند.

وی در ادامه بیان کرد: به طور کلی بحث مصرف گاز خانگی محدود به پخت و پز و وسایل سرمایشی و گرمایشی است ولی این مصرف در فصل زمستان خیلی بیشتر می شود.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه می توان با استفاده از شوفاژ که مصرف گاز بالایی ندارد منازل را در فصل زمستان گرم کرد، ادامه داد: متاسفانه باید بگویم که فرهنگ مصرف گاز در کشور پایین است ولی باز هم این هدر رفت به اندازه هدر رفت برق و آب نیست.

جباری در ادامه ابراز داشت: ما باید برای کنترل مصرف گاز افراد مرفه نشین، آنها را به سمت استفاده از شوفاژ به جای وسایل سرمایشی و گرمایشی سوق بدهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس درباره هزینه ای که بابت گاز خانگی از مردم اخذ می شود، توضیح داد: این هزینه خیلی پایین است، به عنوان مثال در مناطق جنوب کشور خانوارهایی هستند که حتی گازلوله گشی ندارند، هر هفته یک کپسول گاز استفاده می کردند. وقتی ما بخواهیم هزینه گاز خانگی را محاسبه کنیم هزینه مصرف دو الی سه ماهه خانوارها به اندازه دو تا سه کپسول گازی که آنها در یک الی دو هفته استفاده می کردند نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;