موفقیت آمریکا در ۲۰۱۹؛ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: پس از کلی خبرهای بد در خصوص گرمایش زمین و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای در آمریکا، در نهایت این آمار در سالی که گذشت (سال ۲۰۱۹) تغییر جهت داد، طوری که انتشار گازهای گلخانه‌ای در این کشور کاهش ۲٫۱ درصدی را تجربه کرد.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، اگرچه کاهش ۲٫۱ درصدی عدد چشمگیری نیست، اما این عدد برای آمریکا که دومین منبع بزرگ انتشاردهنده گازهای گلخانه‌ای و دخیل در گرمایش جهانی است، عدد قابل‌توجهی است. آنطور که تخمین زده شده، کاهش ۲٫۱ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ ای در آمریکا معادل ۱۲۴ میلیون تن متریک گاز دی اکسید کربن است. بر اساس این گزارش، این میزان کاهش معادل میزان انتشار سالانه گازهای گلخانه‌ای کشور فیلیپین است.
این گزارش حاکی است؛ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای در آمریکا عمدتا به دلیل کاهش استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق است. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، میزان تولید برق با زغال‌سنگ در سال ۲۰۱۹، ۱۸ درصد کاهش داشته است که این عدد بیشترین کاهش سال به سال از سال ۱۹۷۵ تاکنون است.
سوزاندن زغال‌سنگ به منظور تولید برق، دی‌اکسید کربن بیشتری نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی و البته منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید تولید می‌کند که این امر خود در گرمایش زمین بسیار تاثیرگذار است.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تولید برق با زغال‌سنگ تنها مسئولیت یک چهارم انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا را عهده دارد، این در حالی است که بخش‌های دیگری از جمله حمل و نقل، ساخت و ساز، صنعت، کشاورزی و غیره نیز در انتشار گازهای گلخانه‌ای این کشور نقش دارند.

به گفته یکی از تحلیل‌گران ارشد حوزه انرژی آمریکا، این سکه دو رو دارد. یک روی سکه این است که ما از زغال‌سنگ برای تولید برق فاصله گرفته‌ایم و روی دوم سکه اینکه به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر در حرکت هستیم.
اگرچه کاهش خوبی در انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال ۲۰۱۹ صورت گرفته است، اما این کاهش آنقدر قوی نبوده که بتواند اهداف ترسیم‌شده در توافقنامه پاریس را محقق کند. هرچند پرزیدنت دونالد ترامپ در ماه نوامبر رسما اعلام کرد که از توافقنامه پاریس کناره‌گیری می‌کند. بر این اساس، اگر قرار بود به توافقنامه پاریس پایبند بماند، باید طی شش سال آینده، به طور میانگین ۲٫۸ تا ۳٫۲  درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌داد.
منبع شبکه خبری سی ان ان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;