انسداد ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در تهران

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با انسداد ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز در یک هفته گذشته، از برداشت سالانه بیش از ۲۳۵ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از وزارت نیرو، راما حبیبی، گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی، همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضائی طی یک هفته گذشته ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۵۶۷ متر با دبی ۱۲ لیتر برثانیه پر و مسدود شد.
وی با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۲۳۵ هزار و ۴۹۴ متر مکعب آب سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.
سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب‌های سطحی دو مورد بررسی تصرفات غیرمجاز و در بخش آب‌های زیرزمینی، با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب چهار دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.
این مقام مسؤول با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;