محلات عشایری با پنل خورشیدی برق‌دار شدند

مدیر امور عشایری سربیشه گفت: ۳۵ خانوار عشایری این شهرستان با نصب و توزیع ۲۲ دستگاه پنل خورشیدی ثابت و سیار در محلات عشایری از نعمت برق‌ برخوردار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسن مالکی با اعلام این خبر افزود: برای تامین این تعداد پنل خورشیدی ۲۱۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی بیان کرد: همچنین ۴۰ دستگاه پنل خورشیدی سیار نیز با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان خریداری شده که در دهه فجر امسال تحویل عشایر کوچ‌رو شهرستان خواهد شد.
مالکی عنوان کرد: پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه بهسازی چشمه، احداث منبع آبرسانی و انتقال آب به محله عشایری مغولین شهرستان با اعتبار ۵۵ میلیون تومان انجام شده است، اضافه کرد: بهسازی چاه مالداری و نصب تلمبه بادی با اعتبار ۴۰ میلیون تومان در محله کسراب انجام شد که آب پنج خانوار عشایری تامین شد.
مدیر امور عشایری سربیشه ادامه داد: بهسازی قنات محله عشایری تیغاب با اعتبار ۴۵ میلیون تومان انجام شده و همچنین هشت دستگاه تانکر ثابت ۱۲ هزار مترمکعبی با اعتبار ۴۰ میلیون تومان در محلات عشایری شهرستان نصب شد.
اکنون سه هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می کنند که ۱۳۵ هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می‌دهند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;