فضای سبز تهران با پساب وزارت نیرو آبیاری خواهد شد

وزیر نیرو گفت: اتفاق خوبی که در جهت استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز افتاده، مانند ساختن یک سد مجازی است.
به‌گزارش تاسیسات نیوز، “رضا اردکانیان” روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نیرو و شهرداری تهران اظهار داشت: همانطور که با مدیریت مصرف در بخش برق در یکی دو سال اخیر موفق به احداث دست‌کم یک نیروگاه مجازی با ظرفیت ۳ تا ۴ هزار مگاوات در سال شدیم.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه مزبور گفت: این کاری ارزشمند و خوب است ولی دیرهنگام انجام شد. با توجه به ظرفیت موجود در وزارت نیرو و مدیریت شهر تهران اعم از شورا و شهرداری به لحاظ تجربه و تخصص و آشنایی با این عرصه کار و حضور مدیران ارشد و آشنا با آن، هموطنان ما در تهران زودتر از اینها می‌بایست از فایده و مزیت چنین ترکیب مدیریتی بهره‌مند می‌شدند.
وی گفت: بزرگترین مسوولیت و ضرورت پاسخگویی ما در قبال مجال و فرصت در اختیارمان است، قطعا مدیران و وزرای بعدی و همه عرصه‌ها با امتیازهای بیشتری خواهند بود‌.
اردکانیان افزود: این‌ها هر چه داشته باشند از یک چیز محروم هستند و آن فرصت و مجالی است که امروز در اختیار ماست، همانطور که ما از فرصت در اختیار پیشینیانمان محروم هستیم.
وی ادامه داد: وضعیت مطلوب برای مدیریت شهری ما این است که مانند مناطق توسعه‌یافته دنیا البته به شرط فراهم شدن زمینه‌ها و اقتضاهای آن،  مدیریت آب و برق هم به عهده مدیریت شهر باشد.
وی اضافه کرد: ما اکنون نمی‌توانیم با یک تصمیم وارد این عرصه شویم ولی قطعا می‌توانیم در مسیر این مطلوبیت حرکت و باید سهم خود را برای آن طراحی و از فرصت موجود استفاده کنیم.
وزیر نیرو افزود: سم توسعه یافتگی در کشور ما و کشورهای مشابه ما بخشی‌نگری است. هر چقدر از این خصلت بد فاصله بگیریم که برگرفته از ساختارهای موجود است، بیش از آنکه به آدم‌ها و دولت‌ها ربط داشته باشد، به همان نسبت می‌توانیم به این توسعه یافتگی نزدیک شویم.
اردکانیان گفت: تمرکزگرایی و بخشی‌نگری دو آفت جدی توسعه ماست وقتی که آن را مطلوب مردم برای شکل دادن امروز و فردای خودشان می‌دانیم.
وی ادامه داد: ما در وزارت نیرو سعی کردیم در عرصه آب در این مسیر کارهایی را انجام دهیم؛ یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گامی  در این راستا بود و گام‌های بعدی اجرای پروژه‌هایی نظیر آنچه که امروز شاهد آن هستیم، خواهد بود.
وی میزان آب قابل صرفه‌جویی با استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران را معادل ساخت یک سد جدید عنوان کرد و گفت: امید است در فرصت باقی‌مانده ساز و کار ماندگاری را برای همکاری نزدیک‌تر شهرداری تهران و بخش‌های آب و برق وزارت نیرو سامان دهیم و آن را نهادینه کنیم به نحوی که در سال آتی و سال‌های بعد هم بتوانند این مسیر را به شکل مناسب دنبال کنند.
وی با اشاره به مدیریت مصرف در بخش برق گفت: این کار را قطعا در بخش آب هم بنا به ضرورت بیشتری که دارد با کمک هم پیش ببریم و با توجه به نقش الگویی و مدلی که تهران برای شهرهای بزرگ کشور و همه شهرها دارد اهمیت این کار دو چندان است.
منبع پاون
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;