عمر طرح‌های بزرگ آب تهران مربوط به ۳۰ سال گذشته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه از عمر طرح‌های بزرگ آب تهران ۳۰ سال است که می‌گذرد و اجرای این طرح‌ها ۱۰ سال از برنامه عقب است، گفت: عمر مفید طرح‌های بزرگ تهران گذشته و مسؤولان نسبت به اجرای این طرح‌ها هیچ عجله‌ای ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سیدحسن رضوی  با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های بزرگ آب تهران ۱۰ سال از برنامه زمان‌بندی خود عقب هستند، گفت: متأسفانه  ۳۰ سال است که از عمر مفید طرح بزرگ آبرسانی تهران می‌گذرد و متأسفانه اجرای به موقع و سریع این طرح‌ها در اولویت مسؤولان و مجلسی‌ها نیست.
رضوی ادامه داد: طرح‌های بزرگ آب این شهر مثل انتقال آب سد لار به نیروگاه کلان، تصفیه‌خانه ششم و انتقال آب از سد طالقان به تهران چندان در اولویت اتمام قرار ندارد و علی‌رغم اینکه این طرح‌ها ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، در درجه نخست نیازمند عزم جدی مسؤولان برای اجرای طرح‌های مزبور است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: عمر مفید انتقال آب از سد طالقان به تهران سال‌ها است که گذشته است، بنابراین برنامه ما این است که انتقال آب از طریق تونل جایگزین خط لوله‌ای شود که از محدوده شهری هشتگرد و کرج می‌گذرد چرا که زمانی که این طرح آغاز شده بود، آن مناطق بیابان بود.
رضوی اضافه کرد: به هر حال ۳۰ سال از عمر طرح‌های بزرگ آب پایتخت می‌گذرد و نیازمند این است که این طرح‌ها مجدداً بازسازی و طرح‌های جایگزین برای آنها طراحی شود.
وی خاطرنشان کرد:  از این لحاظ اجرای این طرح‌ها مورد اهمیت است که ما به منابع زیرزمینی متکی شده‌ایم و فرونشست‌های دشت ورامین و شهریار گواه این ادعاست.
رضوی با اشاره به اینکه باید برای استفاده از پساب کشاورزی‌خیز باید راهکاری مناسب اندیشید و سرمایه‌گذاران را تشویق کرد، گفت: متأسفانه در حال حاضر در جنوب تهران ۳۰ هزار هکتار اراضی جنوب تهران با فاضلاب و با مخلوط آب و فاضلاب کشاورزی می‌شوند و هیچ واکنشی هم به آن دیده نمی‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;