صنعت ساختمان، یکی از مصرف کنندگان عمده انرژی است

حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع انرژی و ناترازی آن در کشور حاصل از مصرف بوده و ساختمان نیز یکی از مصرف کننده‌های عمده انرژی و حامل‌های آن است که انتظار می‌رود سهم خود در کاهش مصرف انرژی را ایفا کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در آیین افتتاح همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان، گفت: موضوع انرژی و ناترازی آن در کشور حاصل از مصرف بوده و ساختمان نیز یکی از مصرف کننده‌های عمده انرژی و حامل‌های آن است که انتظار می‌رود سهم خود در کاهش مصرف انرژی را ایفا کند. امروز شورای عالی انرژی کشور با جدیت به دنبال کاهش مصرف انرژی در ساختمان و اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان است.
وی افزود: شورای اقتصاد هم از سال ۹۶ به دنبال اجرای مصوبه کاهش ناترازی و تعویض بخاری‌های با راندمان بالا با بخاری‌های راندمان پایین موجود بوده است. با توجه به عملیاتی نشدن این مصوبه، بخش‌هایی از مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان باید تغییر می‌کرد، در ویرایش جدید این مبحث استفاده از بخاری به ساختمان‌های ویلایی محدود شده است.
به گفته این مقام مسئول، اصلاح و ویرایش مبحث ۱۷ نیز مجدد در دستور کار قرار گرفت که ضوابط جدیدی برای استفاده از بخاری‌های با محفظه احتراق کاملاً بسته در آن پیش بینی شده است.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ما سه برابر متوسط جهان است، اما این به مفهوم تلف شدن این مقدار انرژی نیست بلکه این انرژی مصرف می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;