شکیب از اقدامات جدید نظام مهندسی در بهینه سازی مصرف انرژی خبر داد

حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: دولت در سال ۸۴ وزارت راه و شهرسازی را به عنوان ناظر برای مباحث انرژی اعلام کرد، اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و همچنان سه برابر استانداردهای جهانی و بیش از پنج درصد بالاتر از کشورهای اروپایی انرژی مصرف می‌کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوزhttps://tasisatnews.com/category/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4/،  حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در آیین افتتاح همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان با اشاره به اینکه ما در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره نهم به دنبال ایجاد شفافیت در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان بوده که برای انجام این کار در حال تهیه سامانه‌ یکپارچه هستیم، گفت: حداکثر تا ۱۰ ماه آینده این سامانه رونمایی می شود تا اعضای این سازمان در کشور بدانند ساز و کارها از طریق همین سامانه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در شورای مرکزی به دنبال آن هستیم که مهارت های حرفه ای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را افزایش دهیم. در همین راستا، چندین محور مشخص شده که در استان‌های مختلف آموزش داده می‌شود. انرژی، مقاوم‌سازی و طراحی بر اساس عملکرد از جمله این موضوعات است که منجر به تحولی در بین اعضای این سازمان می‌شود.
به گفته این مقام مسئول، دولت در سال ۸۴ وزارت راه و شهرسازی را به عنوان ناظر برای مباحث انرژی اعلام کرد، اما تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و همچنان سه برابر استانداردهای جهانی و بیش از پنج درصد بالاتر از کشورهای اروپایی انرژی مصرف می‌کنیم.
شکیب با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۰ پایان کار ساختمان‌ها به کسب و تأیید برچسب انرژی منوط شده است، تصریح کرد: در تحلیل‌های سازه از روش تحلیل عملکردی بهره می‌بریم، بر این اساس ظرفیت‌ها مشخص و آن نیاز برطرف می‌شود. در بخش انرژی باید تلاش کنیم خود را به استانداردهای جهانی برسانیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان توضیح داد: ظرفیت‌سازی از طریق آموزش اعضای سازمان اتفاق می‌افتد. برگزاری این همایش‌ها نیز منجر می‌شود که مباحثی از جمله عایق‌سازی و هوشمندسازی در ساختمان‌ها بیشتر اتفاق افتد. امید است مهندسان بتوانند در سطح دانش روز دنیا حرکت کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;