صحبتهای داغ و از سردلِ خرم در باره نظام مهندسی و …

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نخستین جلسه هم اندیشى روساى جدید نظام مهندسی استان‌ها درباره موضوع تعارض منافع و اصلاحیه قانون نظام مهندسی، توضیحات مفصلی ارائه و ابراز امیدواری کرد: دوره نهم، دوره تحول و تغییر اساسی در جایگاه، شان و منزلت و حیثیت مهندسی کشور و همچنین حفظ و استیفای حقوق مهندسین باشد.  
به گزارش تاسیسات نیوز،  نخستین جلسه هم اندیشى روساى جدید سازمان هاى نظام مهندسى ساختمان کلیه استان‌ها اخیرا با حضور مهندس خرم، ریاست سازمان، برخی اعضای شورای مرکزی، اعضای هیات رییسه، امین مالی و مدیر اجرایی سازمان به صورت حضوری و مجازی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شده است.
مهندس احمد خرم با اشاره به توصیه‌هایی از امام علی (ع)، اظهارداشت: خواهش می‌کنم کارکنان را پس از طی دوره های آزمایشی به کار بگمارید. پس از مشورت با صاحب نظران، مسئولیت‌های خطیر را به آنها واگذار کنید.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی کارکنان شد و گفت: سلامت کاری کارکنان زمانی محقق می‌شود که آنان دغدغه‌های معیشتی نداشته باشد و دستمزد و حقوق کافی بگیرند؛ در این صورت است که کارکنان در انجام کارهایشان تلاش می‌کنند و دست به سوی بیت المال دراز نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کارکنان سازمان به طور میانگین ماهیانه ۷ میلیون تومان می‌گیرند، تصریح کرد: با این وجود، خط فقری که اعلام شده، سیزده و نیم میلیون تومان است. برهمین اساس، باید تلاش کنیم حداقل زندگی را برای کارکنان سازمان تامین کنیم.
مهندس خرم در ادامه ابراز امیدواری کرد، با توجه به اینکه اکثرا جوانان بر کرسی ریاست تکیه زده‌اند، دوره نهم فعالیت سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها، دوره تحول و تغییر اساسی در جایگاه، شان و منزلت و حیثیت مهندسی کشور و همچنین حفظ و استیفای حقوق مهندسین باشد.
نکاتی درباره دیون سازمانی 
وی با بیان اینکه در سازمان نظام پزشکی از ابتدا بخشی از حق عضویت‌ها به سازمان نظام پزشکی کشور پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در سازمان نظام مهندسی هم باید به همین صورت انجام شود و در همان مبدا، سهم استان و سازمان نظام کشور جدا و به دو حساب جداگانه سازمان نظام کشور و استان واریز شود.
مهندس خرم متذکر شد: واقعا خجالت می‌کشم برخی هفته‌ها ۶ تا ۷ بار، تلفنی به روسا می‌گوییم حقوق و هزینه‌ها مانده و لطفا حق و حقوق سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را پرداخت کنید، این کار با تاخیر انجام می‌‌شود و برخی‌ها فکر می‌کنند این حق عضویت‌ها را چند ماهی نگه دارند، به آن سود تعلق می‌گیرد و دیگر لازم نیست آن سود را به سازمان نظام کشور بدهند.
وی خطاب به روسای جدید تصریح کرد: یک نامه زدیم و در کارتابل شما است، مبنی بر اینکه دیونی که دارید، پرداخت کنید تا سازمان نظام کشور در انجام ماموریت‌ها دچار مشکل نشود.
وزارت راه به تفاهمات عمل نکرد
مهندس خرم در ادامه به بیان تفاهماتی پرداخت که در یکی از این جلسات با مسئولان وزارتخانه داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تفاهماتی داشتیم. تفاهم نخست اینکه گفتیم احساسات جامعه مهندسی به خاطر مصاحبه جناب وزیر و اطلاق ویژه خوار به مهندسین جریحه دار شده و اعاده حیثیت کنید. آقای دکتر محمود زاده عنوان کردند که من قبول دارم و کاملا این مسئله را که شما می گوبید، احساس می‌کنم، و از آقای وزیر می‌خواهم اعاده حیثیت کنند. اگر ایشان قبول نکردند، خودم مصاحبه و اعاده حیثیت می‌کنم.
وی گفت: تفاهم دوم اینکه روسایی که در دوران مسئولیت‌شان کار گرفتند، صلاحیت‌شان تایید نشود. خطاب به روسای جدید می‌‌گویم که از الان شما مواظب باشید، این موضوع برای آنها اتفاق نیفتد، چراکه رئیس سازمان کشور تمام وقت نیست، ولی بر اساس قانون، رئیس سازمان استان، تمام وقت است که باید به آن توجه شود.
 به گفته مهندس خرم، تفاهم سوم اینکه اعضای هیات مدیره‌ای که در میانگین استان، کار گرفتند، اینها تایید شوند، ضمن اینکه تفاهم چهارم اینکه برای دوره نهم، نرمی تعیین شود که تکلیف از اول دوره مشخص باشد. در عین حال، تفاهم پنجم اینکه نیم ساعت وقت با وزیر راه و شهرسازی هماهنگ کنند تا بنده، وزیر و معاون وزارتخانه موضوع تعارض منافع را جمع کنیم و نگذاریم موضوع کش پیدا کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه خاطر نشان کرد: این پنج تفاهم، تفاهمات سازمان نظام مهندسی با مسئولان وزارتخانه در یکی از جلسه مشترک پس از ابلاغ بخشنامه معروف وزارتخانه درباره موضوع تعارض منافع بود که متاسفانه در نهایت برعکس این تفاهماتی که کردیم، عمل شد.
وی اظهار داشت: بنده در جلسه شورای مرکزی و روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها گفتم، استراتژی سازمان و ارکان آن درباره بخشنامه تعارض منافع وزارتخانه، گفتگو و تعامل برای تفاهم است، این در حالی است که نظرات دیگری هم در این جلسه مثل شکایت کیفری مطرح شد ولی با این وجود، بنده در جلسه مخالفت کردم و گفتم این خط مشی سازمان نیست.
مهندس خرم گفت: حتی بنده از یکی از استان‌هایی که رفت و از دیوان عدالت اداری رای گرفت، خواستم که این رای را منتشر نکند، زیرا به قضایا دامن می‌زد. البته بعد از مدتی، رای منتشر شد و در ادامه بقیه استان‌ها هم چنین راهی را دنبال کردند. در ادامه کار به جایی رسید که موضوع را دیگر جز از مسیر قضایی نمی‌شد دنبال کرد و الان هم در حال پیگیری می‌شود. البته دیوان عدالت اداری، بازرسی کل کشور و معاونت حقوقی رئیس جمهور اذعان دارند که در این باره از قانون تخلف شده است.
تداوم برگزاری جلسات منطقه‌‌ای روسا با ریاست سازمان
وی در ادامه خواستار تدوام برگزاری جلسات منطقه‌ای روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با ریاست سازمان نظام مهندسی کشور شد و اظهار داشت: در سال ۹۹ جلسات منطقه ای را برگزار کردیم که خروجی این جلسات، برای اولین بار ۱۰۶ مشکل بین نظام مهندسی و دستگا‌های اجرایی ذیربط استخراج شد، ضمن اینکه این مشکلات را روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در جلسات مطرح و جمع بندی نهایی شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه ۱۰۶ مشکل بین نظام مهندسی و دستگا‌های اجرایی ذیربط برای پیگیری و اقدام لازم به معاون مسکن و سازمان وزارت راه و شهرسازی ارائه شد، در عین حال گفت: در جلسه ای دکتر محمود زاده هم تعجب کرد و گفت ما فکر می‌کردیم در مجموع ۱۰ تا ۱۲ مشکل داریم.
وی، برگزاری جلسات منطقه‌ای روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها با ریاست سازمان نظام مهندسی کشور را فوق العاده راهگشا خواند و تصریح کرد: پیشنهادی بعضی از دوستان داشتند که جلسات منطقه‌ای حتما در دستور کار باشد، البته جلسات هم می‌تواند هر بار در یک منطقه برگزار شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;