شهرداری ملزم به استفاده از خدمات مجریان ذی صلاح است

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه شهرداری تهران  به دنبال کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی است، بر لزوم اجرای قانون مجری ذی صلاح تاکید کرد و گفت: قرار است طی روزهای آینده جلسه ای با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شود که در این جلسه،موضوع مجری ذی صلاح و راهکارهای اجرای آن نیز مورد رسیدگی قرارخواهد گرفت.
به گزارش تاسیسات نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد آقامیری ضمن بیان مطلب در پاسخ به این سوال که علی رغم مکاتبه وزارت راه و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با شهرداری تهران برای اجرای قانون مجری ذی صلاح،به نظر می رسد که شهرداری اراده ای برای اجرای این قانون ندارد و شما در اینباره چه نظری دارید، گفت: بکارگیری مجری ذی صلاح در ساختمان ها یک الزام قانونی است و شهرداری هم ملزم به اجرای قانون است.
وی با برشمردن مزایای بکارگیری مجری ذی صلاح در ساختمان ها گفت: حضور مجریان صاحب صلاحیت در ساختمان ها نقش مهمی در افزایش سطح کیفی ساختمانها دارد چرا که مجری ضوابط فنی تعیین شده از سوی مهندسان ناظر را عملیاتی می کند.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه مجری ساختمان موظف به پایش تمامی عملیات اجرای ساختمان است تا این روند بر اساس قوانین و مقررات بالادستی صورت گیرد اظهار داشت: شهرداری مشکلی با اجرای قانون مجری ذی صلاح ندارد چرا که هرچه نظارت قوی ترشود ،کار ساخت و سازمنظم تر و اصولی تر خواهد شد و این رویه در نهایت به نفع شهرداری خواهد بود.
آقامیری یادآورشد:  بنابراین شهرداری مخالفتی با اجرای این قانون ندارد،اما در حال حاضر شهرداری به دنبال کاهش زمان صدورپروانه ساختمانی است،و بنابراین نگران است که اجرای قانون مجری ذی صلاح سبب افزایش و طولانی شدن زمان صدورپروانه ساختمانی نشود.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: اجرای این قانون نباید سبب افزایش تشدید تشریفات اداری صدور پروانه ساختمانی شود.
وی با  بیان اینکه در حال حاضر تمام اهتمام شهردار ی تهران این است که زمان صدور پروانه ساختمانی کاهش پیدا کند گفت: شهرداری به هیچ وجه درباره اجرای قانون مجری ذی صلاح مقاومتی ندارد و تنها دغدغه این نهاد این است که اجرای این قانون زمان صدور پروانه ساختمانی را طولانی تر کند.
آقامیری تصریح کرد: ما می خواهیم که قانون مجری ذی صلاح اجرایی شود ،مشروط براینکه بار اضافی بر روی دوش مردم ایجاد نکند و مجری در کارگاه های ساختمانی حضور دایم داشته باشد و مشکلاتی نظیر برگه فروشی و صوری کاری وجود نداشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه شورا پیگیر اجرایی شدن قانون مجری ذی صلاح در ساختمانها خواهد بود گفت: هفته گذشته قرار بود جلسه ای با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شو د که به دلیل ابتلای یکی از اعضا به کرونا این جلسه برگزار نشد.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تاکید بر اینکه این جلسه به زودی برگزار خواهد شد تاکید کرد: قطعا در این جلسه موضوع مجری ذی صلاح نیز مورد بررسی قرارخواهد گرفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;