صدور پروانه نباید منوط به تعیین کمیته نما باشد

به گزارش تاسیسات نیوز، حمیدرضا صارمی، در جلسه امروز شورای شهر ضمن بیان مطلب فوق و با نقد رویکرد دولت های قبل که عدم تولید مسکن، افتخاری برای برخی وزرا بود خاطرنشان ساخت: محدودیت‌های صدور پروانه در تهران نسبت به کل کشور تفاوت معناداری دارد .اگر حتی هیچ کدام از شرایط تغییر نکند، با اتفاقی که نحوه محاسبه پروانه و عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک، رخ داده موفق خواهیم بود. آمار صدور پروانه در ۴ هفته گذشته نسبت به سال گذشته رشد داشته  که موید این مساله است.
صارمی تعداد پروانه های سال ۱۳۹۹ را حدود ۸هزار مورد عنوان کرد و گفت: کاهش صدور پروانه  امسال را نمی توان رکورد دانست و نشان می دهد اگر هیچ کدام از لوایح تصویب نشود، چون آمار صدور به پروانه به ۸ هزار می رسد، رقم تحقق به ۲۸ هزارمیلیارد می‌رسد و این رقم ۱۰ درصد از اضافه‌تر هم بوده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: به شرط تصویب شورا، درباره  ۶ هزار پرونده ماده ۱۰۰ که قبلا در کاربری غیر بوده و در پایش طرح تفصیلی در کاربری منطبق شده است، بالای ۴ هزار میلیارد تومان بودجه خوابیده است که قرار است با توافق بنیاد مستضعفان، ستاداجرایی فرمان امام و سازمان بهسازی و نوسازی ساخته شود و بدین ترتیب شرایط به سمت حرکت مسکن می‌رود.
صارمی اظهار کرد: مهمترین عامل را در این افزایش زمان، کنترل نقشه است که در چند جا انجام می شود و برآورد مناطق نشان می دهد به ۷۰ روز کاهش می دهد و از هفته گذشته با صورت پایلوت در چند منطقه درحال انجام از یک مرجع هستیم.
وی ادامه داد:‌ جای نگرانی از تحقق بودجه نداریم، چون پروانه برای ۱۶ قشر مشوق گذاشته شده است، از جمله خانواده  رزمندگان، شهدای حرم و آتش نشانی، معلولین، بیماران، کارکنان بازنشسته، رسمی، پیمانی، نخبگان علمی، خیرین سازنده مراکز درمانی، زندانیان آزاد شده از جرائم غیرنقد،  و..  که میزان صدور پروانه را افزایش می دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;