سامانه مانیتورینگ ایستگاه‌های گاز

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از راه‌اندازی سامانه کنترل مانیتورینگ ایستگاه‌های گاز این شرکت خبرداد.اسماعیل مفردبوشهری با اعلام این خبر افزود: با توجه به دستور مدیریت شرکت ملی گاز ایران مبنی بر استقرار سیستم‌های پالایش آنلاین ایستگاه‌های گاز، سامانه مانیتورینگ این شرکت طی دو فاز برنامه‌ریزی و طراحی شده است که فاز اول آن در اواخر مهر به بهره‌برداری رسید.





بوشهری در تشریح استقرار فاز اول سامانه مانیتورینگ گفت: فاز اول طرح که 5 ایستگاه CGS و 30 ایستگاه CNG در استان را دربرمی‌گیرد، با اعتبار 10 میلیارد ریال طی مدت یک سال مطابق آخرین استانداردها و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران عملیاتی شد.





مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین از طراحی و برنامه‌ریزی برای اجرای فاز دوم طرح مانیتورینگ با بهره‌گیری از تجربیات فاز اول خبر داد و افزود: فاز دوم سامانه مانیتورینگ شامل 28ایستگاه CNG و 11 ایستگاه CGS مهم و پرمصرف استان می‌شود که پس از انجام مراحل مطالعاتی و طراحی در حال اقدام است که امید است با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در سال 1396 به بهره‌برداری برسد.





بوشهری تصریح کرد: از مزایای این سامانه می‌توان به کنترل میزان گاز ورودی استان و پایش شرایط ایستگاه‌ها CGS به‌ویژه در فصل سرد سال و نیز کنترل وضعیت و صحت عملکرد ایستگاه‌های CNG اشاره کرد.




منبع: دنیای اقتصاد







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;