دفترچه فرمول‌های من

روح الله واصف/ مدیرمسئول و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا، همکاران گرامی سلام و خدا قوت؛ فرمول‌های طراحی، ابزارهای مهمی هستند که اگر آن‌ها را از مهندس طراح یا ناظر و یا مجری بگیرید شاید بخش بزرگی از دانش آن‌هااز دست می‌رود.
همه ما در گذر زمان به فرمول‌هایی برمی خوریم که برای طراحی از آن‌هااستفاده می‌کنیم. این فرمول‌ها را از منابعی استخراج می‌کنیم و در گوشه و کناری یادداشت. برخی از این فرمول‌ها بارها و بارها استفاده می‌شود و برخی کمتر. بعد از مدتی به فرمولی نیازمند می‌شویم و نمی‌دانیم آن را کجا نوشته‌ایم یا از کجا آورده‌ایم. در کدام پروژه استفاده شده است و نتایج آن چه بوده است. بعضی از همکاران فرمول‌ها را در سررسیدهایی یادداشت می‌کنند و برخی در برگه‌هایی جداگانه. بعضی هم هیچ گاه بایگانی منسجمی ندارند.
یادداشت‌های خود من در برگه‌هایی جداگانه که در زونکنی بزرگ جمع‌آوری شده است مرا بر آن داشت تا دفترچه‌ای برای یادداشت‌های فرمول‌هایم طراحی کنم. این دفترچه خالی از فرمول و نوعی دفترچه یادداشت است. فرمول‌ها محل مشخصی دارند؛ منابع آن‌هاپروژه استفاده شده، کاربرد و چندین مورد مهم دیگر قابل یادداشت است و درکل می توان منبع خوبی برای نگهداری فرمول‌های خود داشته‌باشیم.
دفترچه مورد اشاره طبق ایده من طراحی شد و توسط نشر یزدا منتشر گردید و دفترچه فرمول‌های من نام گرفت.
دفترچه فرمول‌های من برای همه مهندسان لازم است و می توان فرمول‌های مورد استفاده در یک شرکت را نیز در آن به‌خوبی بایگانی کرد تا در گذر زمان و در رفت‌وآمد مهندسان مختلف، شرکت تهی از مستندات خود نشود.
این دفترچه شاید هدیه بسیار خوبی برای همکاران ما در تولدها، شادی‌ها و فرصت‌هایی است که می‌خواهیم نشان دهیم به یاد آن‌ها هستیم.
می‌توانید این دفترچه را از سایت فروشگاه کتاب تاسیسات بوک و یا از فروشگاه سایت کاشانه خریداری کنید.
خوشحالیم که توانسته‌ایم ابزاری جدید بسازیم و به جامعه مهندسان معرفی کنیم.
تا بعد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;