و اکنون دوئل!

روح اله واصف – مدیر مسئول و سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز:  به نام خدا، اتفاقاتی که در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران آغاز شده است و به‌شدت در حال پررنگ شدن است، شاید از دید ناظران بیرونی و مهندسان عضو چندان نمود نداشته باشد و در نهایت با پرداخت نشدن چند حق‌الزحمه باعث تحریک افراد شده باشد ولی درپس این گردوغبار جنگی تمام‌عیار در حال وقوع است. چند جناح حاکم بر سازمان که سالهاست آن‌هارا برخوانده ها می‌نامند در یک اتفاق نادر با جناحی جدید و در اقلیت رو‌به‌رو شده‌اند که بازی آن‌هارا بر نمی‌تابند و سعی در به هم زدن قواعد بازی دارند. شناختن این پدرخوانده‌ها کار سختی نیست. کافی است ببینید چه کسانی حاضرند میلیاردها تومان هزینه کنند و در سازمان بمانند. هزینه کردهایی که از امروز برای انتخابات سال بعد هیات مدیره آغاز شده است و در همین چند روز اخیر آن‌هارا دیده‌اید!
طبیعی است که شفافیت رییس جدید سازمان که خود برآمده از اختلاف دو جناح حاکم بر سر ریاست بود، به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید. کریمی آنچه مدیر فعلی سازمان در ابتدای مدیریت خود بر سازمان، با رصد وضع اسفناک فساد سازمان‌یافته که سرطان گونه ارکان مختلف سازمان را در برگرفته بود، متوجه می‌شود که نمی‌تواند کارمندان سازمان را اتوبوسی اخراج کند چرا که میزان سلامت افراد مشخص نیست و اصولاً چنین اقدامی ناشدنی است. پس تصمیم می‌گیرد سازمان را صیقل دهد تا همه بدانند در آن چه خبر است. آمار مبالغ کارکرد مهندسان عضو که در خود سایت سازمان منتشر شد نشان می‌دهد که اگر کریمی آنچه نمی‌تواند با همه فساد بجنگد ولی می‌تواند فساد را به همه نشان دهد و این اعضاء هستند که باید تصمیم بگیرند با فساد چه کنند. پشت رییس قرار بگیرند و او را تقویت کنند یا خواب بمانند و به چند ریال دریافتی از سازمان دل خوش کنند و همچنان غر بزنند. وجود برخی افراد با کارنامه شفاف و تمیز چون فرج زاده‌ها در شورای انتظامی مرکزی ما را به ادامه این شروع داغ امیدوار می‌کند.
تشکیل نشدن چندین جلسه هیات رییسه برای انتخاب رییس جدید، در همین داستان است. آبستراکسیون و از نصاب قانونی انداختن جلسات اعتراض جریانی است که نمی‌تواند و نمی‌خواهد در بستر قانونی تصمیم بگیرد. برملا شدن فساد چند عضو قدیمی هیات رییسه در هفته‌های اخیر ماجرا را جالب‌تر می‌کند. اکنون جریانی سعی دارد به جد با فساد بجنگد. دوئل بزرگ آغاز شده است. ضعف بزرگ این جنگ، تلاش برای رسانه‌ای نشدن آن است. سکوت ارکان سازمان و در رأس آن‌هاریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور که خود در هیات رییسه فعلی سازمان تهران است، باعث ابهامات و بعضاً ناداوری‌هایی خواهد شد که به نفع سازمان و اعضا نیست. وقت آن است که برخی از رقم‌های مشعشع و سنگین جا‌به‌جا شده در سال‌های اخیر برملا شود تا سرانجام بدانیم درآمد سازمان از برخی ساختمان‌های بلند و عظیمی که در تهران ساخته می‌شود نصیب چه کسانی شده است و یا شهرهایی که گویی بین برخی از پدرخوانده‌ها تقسیم شده است با چه سازوکاری تسهیم نسبت شده است! بی‌خبری باعث تقویت پدرخوانده‌ها می‌شود و شاید کسی که بیش‌ازحد به آفتاب نزدیک شود به سرنوشت کمیسر فیلم آی مثل ایکار، در ایران به اسم ترور، دچار شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;