مانع زدایی با به روزرسانی قوانین نظام مهندسی

بیت اله بدرلو، دبیر نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با چالش های مهمی دست و پنجه نرم می کند که اصلی ترین علت آن به قدمت قوانین این سازمان باز می گردد که لازم است اصلاحات و به روز آوری در این زمینه انجام شود. چرا که برخی از این قوانین مناسب شرایط کنونی نیست و باید موانع زدایی شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، بیت اله بدرلو، دبیر نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با اشاره به اینکه فرآیند مهندسی در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا است که سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش طراحی و نظارت قدمت و مهارت ویژه ای دارد، گفت: یکی از مهم ترین محورهای این کنگره پرداختن و تمرکز بر بخش اجرا در روند مهندسی است.
وی ادامه داد: محورهای این همایش بر اساس چالش های صنعت ساختمان طراحی شده است که یکی از مهم ترین آنها سومصرف انرژی در ساختمان است. طبق آمار اعلامی، ۴٠ درصد انرژی در کشور در صنعت ساختمان استفاده می شود؛ این درحالی است که در صنعت ساختمان شاهد ٣٠ درصد اتلاف انرژی هستیم که رقم اندکی نیست.
به گفته بدرلو، سازمان نظام مهندسی ساختمان با چالش های مهمی دست و پنجه نرم می کند که اصلی ترین علت آن به قدمت قوانین این سازمان باز می گردد که لازم است اصلاحات و به روز آوری در این زمینه انجام شود. چرا که برخی از این قوانین مناسب شرایط کنونی نیست و باید موانع زدایی شود.
دبیر نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با تاکید بر اینکه بررسی کارکرد شناسنامه فنی ساختمان از جمله محورهای در دست بررسی این کنگره است، اظهار داشت: مقوله شناسنامه فنی باید هر چه سریع تر پس از آسیب شناسی به مرحله اجرایی نهایی برسد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;