نحوه نظارت بر اجرای استاندارد اجباری تیرچه بلوک

جلسه بررسی نحوه پیاده‌سازی استاندارد اجباری تیرچه بلوک با حضور علی اصغر میرقادری عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، خانم ایروانی نماینده اداره استاندارد، نمایندگان اتحادیه صنف تولیدکنندگان تیرچه و بلوک و جمعی از پیشکسوتان رشته عمران برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این جلسه میرقادری با اشاره به لزوم رعایت استاندارد مصالح ساختمانی و تاثیر آن در پایایی ساختمان و صرفه جویی در سرمایه‌های ملی گفت: از جمله اقداماتی که برای توجه به این مهم در دستور کار قرار گرفته است به تشکیل کارگروه، آموزش مهندسان جهت شناخت محصول استاندارد و استفاده از پتانسیل مهندسان عمران پایه سه جهت کنترل کیفی خطوط تولید می‌توان اشاره کرد.
وی افزود: همچنین آموزش پرسنل کارگاهی، کنترل کیفی در محل تولید و مصرف، حمایت از تولیدکنندگان دارای استاندارد، مجوزهای لازم جهت تولید کارگاهی تیرچه و بلوک در پروژه‌های بزرگ و ایجاد ارتباط تولیدکنندگان با شرکتهای دانش بنیان و عملیاتی شدن مجری ذی‌صلاح به عنوان مسئول کنترل استاندارد مصالح از دیگر اقداماتی است که به اجرای این هدف کمک خواهد کرد.
در ادامه خانم ایروانی با اشاره به آمار موجود و سهولت تولید مخفیانه تیرچه و بلوک از برخورد با تولیدکنندگان فاقد استاندارد خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی تیرچه و بلوک که دارای استاندارد هستند، نیاز استان را تامین می‌کنند و البته استفاده از مصالح غیر استاندارد باید به اداره استاندارد گزارش شود.
در پایان نمایندگان اتحادیه صنف تیرچه و بلوک و پیشکسوتان حاضر در جلسه با اشاره به مشکلات و روش‌های کنترل کیفیت به نقش محوری شهرداری در توقف پروژه‌های عمرانی فاقد مصالح استاندارد تاکید کردند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;