دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور

با الکترونیکی شدن و پیامکی شدن قبوض برق توسط وزارت نیرو، مشاهده قبض برق از طریق شماره بدنه کنتور برق بجای استفاده از شناسه قبض، دغدغه خیلی از مشترکین است که در اینجا بصورت کامل توضیح داده شده است. اغلب افراد شناسه قبض را ندارند، اما شماره بدنه کنتور از زوی کنتور قابل مشاهده است و لذا راحتتر می‌توانند از این طریق به قبض برق دسترسی پیدا کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، حذف قبوض برق توسط توانیر مشکلات عدیده ای برای مردم ایجاد کرد که مهمترین آن عدم دسترسی راحت به مشخصات کنتور برق برای پرداخت قبوض برق  است.
روش اول: شرکت توانیر شناسه قبض را برای دریافت قبض به رسمیت می شناسد اما اخیرا امکانی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند از طریق اپلیکیشن برق من و از طریق شماره بدنه کنتور برق، شناسه قبض و قبض برق را دریافت کنند.
برای نصب اپلیکیشن (نرم افزار اندرویدی یا ios) برق من بر روی گوشی موبایل خود از لینک زیر اقدام نمایید:
نصب برنامه برق من بر روی گوشی همراه
بر اساس گزارش خبرنگار برق نیوز بعد از نصب این برنامه بر روی گوشی همراه خود می توانید از طریق گزینه ثبت شناسه در بالای صفحه (مثل تصویر زیر) وارد صفحه مربوطه شوید:
دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور
سپس دکمه + را کلیک کرده و صفحه بعدی را باز کنید. در این صفحه که در زیر قابل مشاهده است امکان وارد کردن شماره بدنه کنتور برق وجود دارد. می توانید با وارد کردن شماره بدنه کنتور برق و انتخاب شهر موردنظر،  شناسه قبض برق خود را بدست آورده و قبض برق را دریافت نمایید.
دریافت قبض برق از طریق شماره کنتور
روش دوم: حتی اگر گوشی شما این امکان ندارد و یا حتی گوشی ندارید می‌توانید از طریق گوشی یکی از بستگان یا دوستان خود به راحتی و با وارد شماره بدنه کنتور برق در اپلیکشن برق من، به شناسه قبض برق و خود قبض برق دسترسی داشته باشید.
روش سوم: در صورتیکه نمی‌خواهید از این اپلیکیشن استفاده نمایید می‌توانید با شماره ۱۲۱ تماس بگیرید و با وصل شده به خدمات مشترکین و دادن شماره بدنه کنتور برق خود، شناسه قبض را دریافت نمایید.
روش چهارم: باید به شرکت توزیع برق محل خود مراجع نمایید و ازآن‌ها بخواهید که اطلاعات شناسه قبض را در اختیار شما قرار دهند. البته قبل از رفتن باید مدارک هویتی مثل سند خانه یا اجاره نامه را همراه داشته باشید تا جواب شما را بدهند. حتما توصیه می‌شود قبل از رفتن به اداره برق از کنتور برق خود عکس بگیرید تا در صورت نیاز به اطلاعات روی کنتور برق دوباره نخواهید برگردید.
حتی اگر به هر دلیلی اطلاعات بدنه کنتور برق خود را ندارید در برخی موارد با ارائه قبض همسایه به شرکت برق، می‌توانند به شما اطلاعات کنتور برق شما را بدهند. در نظر داشته باشید که در زمان نصب کنتور همه همسایه‌ها با هم کنتور برق گرفته و در شرکت برق اطلاعات کنتور برق هر بلوک ساختمانی (شامل چند خانه) وجود دارد که احتمالا بتوانند کنتور برق شما را از روی شماره واحد یا طبقه و… تشخیص دهند.
توجه مهم ۱: سریال نامبر، شماره ساختمانی و شماره ردیف همگی معادل همان شماره بدنه کنتور می‌باشد.
توجه مهم ۲: شماره بدنه کنتور روی خود کنتور قابل مشاهده است. این شماره یا بصورت عددی بالا و یا پایین بارکد روی کنتور درج شده است. کنتور‌های قدیمی بارکد ندارند و فقط شماره بدنه روی آن‌ها درج شده است.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;