خرم خواستار اجرای مبحث ۱۹ در کوتاهترین زمان ممکن شد

احمد خرم،  در دیدار با کارکنان نظام مهندسی خراسان رضوی، ضمن تاکید بر اجرای مباحث بهینه سازی انرژی و مدیریت سبز، خواستار اجرای مبحث ۱۹ با توجه به اهمیت آن در کوتاهترین زمان ممکن در سراسر کشور شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد خرم رئیس شورای مرکزی سازمان که در ابتدای دوره آشنایی با مباحث بهینه‌سازی انرژی با نگاه به مدیریت سبز سخن می‌گفت طرح های آمایش سرزمینی را حلقه مفقوده توسعه کشور عنوان کرد و گفت: طبق پیش‌بینی طرح آمایش سرزمینی در سال ۵۳ به دلیل وجود ذخایر نفت و گاز و دریانوردی از طریق آبهای آزاد مقرر بود تا سال ۷۸ حدود ۲۵ میلیون نفر در مناطق شمالی خلیج فارس و دریای عمان ساکن باشند که این رقم به دلیل عدم توجه طرح آمایش سرزمین و توسعه نامتوازن صنایع و آسیب‌های فراوان به محیط زیست جمعیت این مناطق در حال حاضر ۲/۵ میلیون نفر است، که این امر به خوبی ضرورت توجه به طرح‌های آمایش سرزمینی را نشان می‌دهد.
وزیر اسبق راه و ترابری تعلل در اجرای تصمیمات درست را یکی دیگر از آسیب‌های موجود در فرایند مدیریت دانست که باعث تاخیر فراوان در اجرای پروژه‌ها در تمامی سطوح می‌شود. خرم گفت: تاخیر در اجرا و تکمیل پروژه ها باعث ایجاد هدر رفت فراوان منابع مالی، انسانی و محیط زیستی شده و هزینه نهایی را بسیار افزایش خواهد داد. وی خواهان توجه بیش از پیش مدیران تصمیم‌گیر و جامعه مهندسی به عنوان مجریان پروژه های عمرانی به این مهم شده و افزایش بهره وری را در گرو برنامه ریزی صحیح و اجرای به موقع آن دانست.

اجرای مبحث ۱۹ ضرورتی انکار ناپذیر است

مهندس خرم در پایان با تاکید بر اهمیت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان از سازمان نظام مهندسی استان خواست تا در راستای اجرایی شدن این مبحث در تمامی پروژه‌های ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تا پایان سال جاری اقدام نماید.
بر پایه این گزارش در این دوره مهندس طاهری اصل رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی مطالبی را جهت آشنایی با مباحث بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان با نگاه به مدیریت سبز در دو بخش ارائه داد.
مهندس طاهری اصل با اشاره به میزان بالای سرانه مصرف انرژی‌ در کشور عدم توجه به مدیریت صحیح منابع انرژی و استفاده اندک از انرژی‌های تجدیدپذیر و سبز را باعث خسارت‌های جبران ناپذیر در کشور دانست. وی توجه بیش از پیش به مبحث بهینه‌سازی انرژی و مدیریت صحیح منابع را ضرورت حال حاضر کشور دانست که از سطوح تصمیم‌گیری کلان تا مصرف‌کنندگان خرد باید آن را در نظر بگیرند.
در این دوره چهار ساعته مهندس طاهری اصل راهکارهای کاربردی جهت آشنایی با مباحث بهره وری انرژی را برای پرسنل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بیان کرد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;