اعتراض خرم به شیوه نامه احراز صلاحیت حقوقی طراح و ناظر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار بازنگری اصلاحیه “شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر” شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه‌ای به مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، درباره اصلاحیه “شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر” نکات مهم و کلیدی را متذکر و در پایان خواستار بازنگری این شیوه‌نامه شد.
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
بسمه‌تعالی
جناب آقای مهندس قاسمی
وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام
پیرو نامه شماره ۱۴۹۵/۹۹/م مورخ ۲۵/۱۲/۱۳۹۹ به وزیر محترم سابق راه و شهرسازی و نظر به اصلاحیه “شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر” که طی نامه شماره ۴۰۰/۸۳۹۰۴ مورخ ۱۱/۰۷/۱۴۰۰ معاون محترم مسکن و ساختمان ابلاغ گردیده است، به استحضار می رساند:

۱- برغم نامه شماره ۳۶۷۸۸-۶/س ن مورخ ۱۸/۰۹/۱۳۹۹ به مدیرکل محترم دفتر توسعه مهندسی ساختمان، در خصوص کسب نظر رسمی این سازمان برای “شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر”، هیچیک از پیش نویس های متن اولیه و نیز اصلاحی برای اخذ نظر رسمی این سازمان ارسال نگردید.
۲- این شیوه نامه،به رغم داشتن نقاط قوت در مواردی مغایر با آئین نامه اجرایی قانون است و از آنجا که تاثیر قابل توجهی نیز درنحوه ارائه خدمات مهندسی اعضای حقوقی این سازمان ایجاد خواهد کرد، می تواند باعث تضییع حقوق مکتسبه و قانونی اشخاص حقوقی عضو سازمان گردد.
۳- حفظ منافع عمومی و منافع خصوصی و قانونی اشخاص و بهبود فضای کسب و کار مستلزم اخذ نظرات کتبی توسط مرجع قانونی از تشکل های ذیربط است و این موضوع مورد تاکید قانون گذار در ماده ۲ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۳۹۰ مجلس محترم شورای اسلامی نیز بوده است.
لذا خواهشمند است، دستور فرمائید در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که امسال را مزین به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” فرموده اند، بدواً اجرای شیوه‌نامه مذکور متوقف گردیده تا متعاقباً در جلساتی مشترک با حضور نمایندگان این سازمان و آن وزارتخانه محترم مورد بازنگری قرارگرفته و با در نظر گرفتن بازه زمانی متناسب و دادن فرصت لازم به ذینفعان به تدریج اجرایی گردد.
قبلاً از حسن نظر جنابعالی به نمایندگی از اعضای سازمان کمال تشکر را دارد.
احمد خرم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;