خانه هایمان را مجانی گرم کنیم

بررسی وسایل گرمایشی از لحاظ ایمنی و همچنین تنظیم دمای منازل، می‌تواند در فصول سرد علاوه بر کاهش مصرف گاز، سبب گرم شدن خانه‌ها نیز شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، با شروع فصل سرد سال، میزان استفاده از وسایل گازسوز برای گرمایش منازل افزایش پیدا می‌کند. میزان مصرف گاز در خراسان جنوبی نسبت به پارسال ۸ درصد افزایش پیدا کرده است.‌ می‌توان با انجام راهکارهایی، علاوه بر افزایش بهره وری در مصرف، میزان گاز مصرفی را نیز کاهش داد.
گرم شدن خانه ها با چند راهکار ساده
یکی از شهروندان بیرجندی گفت: برای کمک به گرم شدن خانه از پنجره‌های دوجداره استفاده کرده و سقف را نیز عایق بندی کرده ام.
او افزود: علاوه بر این موضوع، اعضای خانواده نیز با پوشیدن لباس‌های گرم سعی در کاهش مصرف گاز طبیعی دارند.
یکی دیگر از شهروندان بیرجندی بیان کرد: یکی از معضلاتی که سال‌های گذشته به آن دچار بودم، متناسب نبودن اندازه بخاری با متراژ خانه بود.
او گفت: اگر بتوان بخاری متناسب با اندازه اتاق تهیه کرد، می‌توان هم جلوی اتلاف انرژی و هم جلوی سرد ماندن خانه‌ها به دلیل کوچک بودن بخاری را گرفت.
ضرورت بررسی وسایل گرمایشی از لحاظ ایمنی
کارشناس ایمنی شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: دمای استاندارد برای منازل در فصل سرما بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد است که باید تنظیم شود و به ازای کاهش هر یک درجه، شش درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود.
او با اشاره به ضرورت رعایت ایمنی در نصب بخاری‌ها افزود: باید حتما نسبت به آزمایش نشتی گاز از سر لوله اقدام کرد و شیلنگ‌های گاز را نیز مورد بررسی قرار داد.
کارشناس ایمنی شرکت گاز استان تصریح کرد: قبل از راه اندازی بخاری باید با کبریت و شعله آن، نسبت به باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرد.
او گفت: دودکش‌ها در پشت بام باید حتما کلاهک اچ را داشته و یک متر با سطح فاصله داشته باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;