صدور قبض برق از ابتدای مهر سبز می‌شود

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر، از صدور قبض سبز و حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور از اول مهر ۹۸ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، هادی مدقق حذف قبوض کاغذی را در جهت طرح تحول دیجیتال دانست و افزود: برای اجرای این طرح از همه درگاه‌های پرداخت قبوض از جمله پیامک، وب سایت و اپلیکیشن قابل نصب بر موبایل استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه صدور قبض الکترونیکی و پرداخت با تلفن همراه از سال‌های گذشته عملیاتی شده بود، گفت: این روش خیلی فراگیر نشد که امیدواریم فرهنگ این طرح نیز مانند دیگر فرآیند نهادینه شود.
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر، با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰ درصد اطلاعات مشترکین و تلفن‌های همراه آنان جمع آوری شده است، ادامه داد: در ماه‌های گذشته قبض برق کاغذی در چند استان کشور حذف شده است.
مدقق با بیان اینکه ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد، گفت: شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور برای دریافت و آموزش نحوه ارسال اطلاعات مستاجرین، برچسب‌هایی روی کنتورهای برق نصب می‌شود که اطلاعات قبض در آن درج شده است.
وی با اشاره به هزینه بر بودن اجرای طرح گفت: اجرای این طرح تحولی در پی خواهد داشت که ارزش افزوده آن شامل حال همه جامعه می‌شود.
مدقق موضوع حفظ محیط زیست را مهم‌ترین هدف اجرای این طرح دانست و افزود: مشترکین می‌توانند اطلاعات مربوط به قبوض برق را از سایت شرکت‌های توزیع برق دریافت کنند.
پیش از این نیز، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان تابستان سال جاری باید اطلاعات همه مشترکان شهر تهران اخذ شود، اظهار کرد: در شهر تهران ۴.۵ میلیون مشترک وجود دارد. یعنی باید شماره همراه ۴.۵ میلیون اخذ، شماره‌های قبلی اصلاح و بازنگری شود. سایر زیرساخت‌ها و برنامه‌ها نیز در حال اجرا است و تهیه است و به محض اینکه انجام شد، این تصمیم به صورت فازبندی شده انجام خواهد شد.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;