قیمت برق با حذف قبض کاغذی تغییری نمی‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: اجرای برنامه حذف قبض کاغذی هیچ تغییری در روش محاسبه قبض و نرخ‌ها نخواهد داشت و فقط مشترکان قبض‌ها را به صورت پیامکی دریافت می کنند.
 به گزارش  پایگاه خبری تاسیسات نیوز، طرح قبض سبز ۱۹ خرداد امسال به صورت رسمی از سوی وزیر نیرو کلید خورد. این طرح در راستای تحول دیجیتال در خدمات مشترکان اجرایی شده است و از اهداف آن می توان به مواردی مانند ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکان، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، صرفه‌جویی اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک، ارتباط دوسویه با مشترکان، ارائه خدمات غیرحضوری، نظارت مؤثر، مدیریت کارآمد و حفظ محیط زیست اشاره کرد.
پس از اجرایی شدن این طرح برخی نسبت به آن در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده و آن را موضوعی فرعی برای افزایش قیمت‌ها عنوان کردند.
بر همین اساس و بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی در این باره گفت: فرایند ثبت اطلاعات مشترکان برای حذف قبض کاغذی برق از سه ماه قبل در کشور آغاز شده است و براساس آخرین بررسی صورت گرفته تاکنون از میان ۳۶ میلیون مشترک برق بیش از ۳۲ میلیون مشترک اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند.
وی ادامه داد: در این میان حدود سه میلیون مشترک اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند که می‌توانند در اسرع وقت با ارسال شناسه قبض خود به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ اطلاعات  را در سامانه طرح ملی قبض سبز ثبت کرده تا پس از این قبض آنها به صورت پیامکی و الکترونیکی ارسال شود.
سخنگوی صنعت برق افزود: با اجرای این برنامه فقط قبض پیامکی و الکترونیکی جایگزین قبض کاغذی شده و هیچ تغییری در نحوه محاسبه، مالیات، عوارض و سایر جزئیات قبض رخ نداده است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر خاطرنشان کرد: پس از حذف قبض کاغذی صورتحساب مشترکان از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال و در آن به صورت خلاصه مبلغ قبض، تاریخ پرداخت و شناسه قبض وجود دارد. مشترکان برای اطلاع از جزئیات قبض خود مانند کم‌باری، پرباری، ضرایب خاص و ساختار تعرفه می‌توانند با مراجعه به سایت‌ شرکت‌های توزیع اصل قبض خود را دریافت کنند.
رجبی‌مشهدی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا از محل صرفه‌جویی اجرای این طرح همچون چاپ کاغذ و توزیع آن، حدود ۱۰۰ هزار بسته آموزشی تهیه و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار بگیرد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;