تولید قدرتمندترین لیزر آبی جهان

شرکت پاناسونیک از تولید قدرتمندترین لیزر آبی رنگ جهان خبر داد که می‌تواند کاربردهای گسترده‌ای در صنعت خودروسازی و برخی صنایع سنگین دیگر داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  به نقل از اسلش گیر، پاناسونیک لیزر آبی خود را در شهر اوزاکای ژاپن به معرض نمایش گذاشته است. این لیزر که درخشنده‌ترین لیزر آبی جهان نیز محسوب می‌شود، از طریق ترکیب دو فناوری تولید و انتشار اشعه لیزر موسوم به دی دی ال و دبلیو بی سی تولید شده است.
استفاده از این دو روش از یکسو موجب حفظ کیفیت اشعه لیزر و قدرت آن می‌شود و از سوی دیگر بر قدرت نفوذ و تأثیرگذاری آن می‌افزاید. سیستم دی دی ال همچنین موجب تمرکز دقیق‌تر اشعه لیزر بر روی هدف شده و مصرف برق سیستم برای تولید لیزر را هم کاهش می‌دهد.
این اشعه لیزر ابزاری عالی برای جوشکاری، برش و غیره بوده و تولید و تکمیل آن ثمره هفت سال کار و بررسی است. برنامه ریزی برای تولید این اشعه لیزر با همکاری شرکت ترادیود از سال ۲۰۱۳ آغاز شد.
لیزر یادشده بر روی باند طول موج ۴۰۰ تا ۴۵۰ نانومتر عمل می‌کند و این در حالی است که لیزرهای آبی رقیب و مشابه بر روی باند طول موج ۳۶۰ تا ۴۸۰ عمل می‌کنند. اشعه یادشده برای برش موادی همچون مس، طلا و پلاستیک بسیار مناسب است.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;