ترسناک ترین کلیساهای جهان

تاسیسات نیوز: کلیسا مکانی مقدس برای مسیحیان است. مسیحیان همواره دعاهای خود، مراسم های عروسی، غسل نوزادان، خاکسپاری و غیره را در کلیسا برگزار می کنند لذا تصور می شود کلیساها مکانی بسیار جذاب، زیبا و همواره در سکوت هستند. اما گاهی این سکوت چندان خوشایند نیست بخصوص وقتی که وارد ترسناک ترین کلیساهای جهان می شویم.
کلیساهایی که بخاطر گذشته مخوفی که دارند و یا اتفاق های عجیبی که در آن ها رخ داده به عنوان کلیسای تسخیر شده شناخته شدند و هیچکس نه تنها دل و جرئت وارد شدن به آن ها را ندارد، بلکه دربشان هم برای همیشه بسته شده!
کلیسای جمجمه در ایتالیا
ایتالیا شهری مملو از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی خارق‌العاده است. سالنتو، یکی از شهرهای ایتالیا است که کمتر گردشگری از آن بازدید می کند. در این شهر زیبا و آرام، کلیسایی هست که گذشته ای تاریک و عجیب و غریبی دارد.
هنگامی که وارد کلیسای اوترانتو می شوید، اولین چیزی که چشمتان را به خود جلب می کند موزاییک های عجیب و غریب کلیسا است. موزاییک های کلیسا، در واقع نقشه درخت زندگی هستند. درخت زندگی کلیسا مسیر انسان ها از فرش به عرش و جنگ بین خوب و بد را نشان می دهد و همچنین تصاویری از موجودات غیرطبیعی مانند اسب های تک شاخ، قنطروس ها (موجوداتی که نیمی از بدنشان انسان و نیمی دیگر اسب می باشد) و زرافه های بالدار هم در آن ها مشاهده می شود.
اما موزاییک های کلیسا چه چیزی را نشان می دهند؟ سوالی است که همچنان پاسخی برای آن یافت نشده و به آن، معمای اوترانتو گفته می شود.
ماجرای جالب کلیسای اوترانتو
سال ۱۴۸۰، سالی وحشتناک برای کلیسا و شهر بود. در آن سال ۱۸۰۰۰ نفر از ارتش عثمانی ها به شهر حمله کردند و به دلیل ترسی که نسبت به قدرت موزاییک ها داشتند می‌خواستند کلیسا را نابود کنند. بعد از جنگ، عثمانی ها ۸۰۰ نفر از مردم که زنده مانده بودند را به داخل کلیسا بردند و آن ها را مجبور کردند که به اسلام روی بیاروند. لذا با مقاومت آن ها، عثمانی ها همه ۸۰۰ نفر را به رگبار بستند و به شهیدان اوترانتو شناخته شدند.
گردشگران تور ایتالیا جالب است بدانند بعد از جنگ، عثمانی ها کلیسا را به مسجد تبدیل کردند اما طولی نکشید که شهر توسط ایتالیایی ها پس گرفته شد و به کلیسا تبدیل گشت. آن ها جهت یادبود، تمام جمجمه های شهیدان را درون قسمتی از کلیسا قرار دادند تا همه مشاهده کنند.
کلیسای استخوان در پرتغال
اگر مشاهده ۸۰۰ جمجمه که درون قفسه ای جمع شده اند برایتان کافی نیست، چطور است به سراغ کلیسایی برویم که داخلش بجای ۸۰۰ جمجمه، از میلیون ها جمجمه تشکیل شده؟
شهر ایورا یکی از مقاصد توریستی پرتغال است. در قرن ۱۶، راهبان کلیسای سنت فرانسنس تصمیم گرفتند کلیسایی با نام The Capela dos Ossos ایجاد کنند. در آن زمان، بزرگترین معضل شهر، تعداد زیاد گورستان ها بود. مردم تصمیم گرفتند با چند هزار جسد گورستان ها، کلیسا را بسازند.
هدف مردم و بخصوص راهبان از ساختن همچین کلیسایی، نشان دادن نزدیک بودن مرگ بود. در داخل کلیسا به هر طرف که نگاه کنید فقط با جمجمه روبرو می شوید. همچنین دو جسد هم در کلیسا وجود دارد که یکی، مادری به همراه فرزندش است که به دار آوریخته شده و دیگری، مردی به صلیب کشیده شده است که توسط جمجمه ها محاصره شده.
همچنین خوب است بدانید هنگام ورود به کلیسا، با نوشته ای بر روی سردر کلیسا مواجه می شوید که نوشته شده: “استخوان های ما اینجاست. منتظر استخوان های شما هستیم!”
کلیسای سنت جورج
قدمت کلیسای سنت جورج به اواسط قرن ۱۴ باز می گردد. کلیسا در میان مردم شهر بسیار مقدس و محبوب بود و تمام مراسم ها در آن برگزار می شد. اما در یکی از مراسم های خاکسپاری که در سال ۱۹۶۸ برگزار شده بود، سقف کلیسا فرو ریخت و تمام افراد داخل کشته شدند. اهالی شهر این اتفاق را نشانه بد در نظر گرفتند کلیسا را تسخیر شده تصور کردند. لذا این موضوع باعث شد تا درب کلیسا برای همیشه بسته شود.
اما جاکئوب هادوارا، معمار و طراح تصمیم گرفت تا صحنه آن مراسم را در داخل کلیسا بازسازی کند اما به روشی متفاوت و ترسناک.
او با استفاده از گچ، مجسمه هایی ساخت که با انداختن پارچه سفید بر روی آن ها، کلیسا را تبدیل به یکی از ترسناک ترین کلیساهای جهان کرد. شاید این موضوع برایتان جالب باشد اما بازدید از کلیسا آن هم در هنگام غروب آفتاب، به تنهایی و در سکوت کامل کار هر کسی نیست.
کریست‌ چرچ در انگلستان
در جنوب انگلستان، کلیسایی وجود دارد که روح راهبه های به آتش کشیده شده در داخل کلیسا، در محوطه آن پرسه می زنند. علاوه بر صداهای عجیب و غریبی که گزارش شده، اتفاق های مرموز و عجیب و غریبی هم در کلیسا و خیابان های اطراف کلیسا هم رخ داده به طوری که تمام مغازه ها و خانه های نزدیک کلیسا به دلیل خالی از سکنه بودن، متروکه شدند.
اجرای تکمیل ظرفیت قبرستان ها در نقاط مختلف جهان رخ داده و شهر وامبا واقع در اسپانیا هم جزء شهرهایی بوده که با جسد ها کلیسایی ساخته است. دهکده ای در این شهر وجود داشته که مردم در قرن ۱۲ الی ۱۸ میلادی ساکنش بودند و تمام استخوان های کلیسا مربوط به اهالی دهکده هستند.
تعداد استخوان ها و جمجمه های کلیسا بسیار است و هرکسی دل و جرئت رفتن به داخل کلیسا را ندارد. همچنین بر روی سردر کلیسا نوشته شده: “همان طور که تو خودت را می بینی، من هم خودم را دیدم. همه چیز اینجا تمام میشه. بهش فکر کن تا گناه نکنی.”
کلیسای چشمه در لهستان
شاید در میان کلیساهایی که از جمجمه و استخوان ساخته شده اند، این کلیسا از همه معروف باشد. اما برخلاف آن ها، به دلیل تکمیل ظرفیت گورستان ها ساخته نشده بلکه تمام استخوان ها و جمجمه ها مربوط به اجساد قربانیان جنگ های سی‌ساله و سیلسیان است.
ساخت کلیسا ۱۸ سال طول کشید چرا که تنها یک کشیش با نام واکلاو توماسک و قبرکنی با نام لنگر کلیسا را ساختند. آن ها در سال های ۱۷۷۶ تا ۱۷۹۴، ۲۴۰۰۰ جسد را به کلیسا آورده و با استخوان هایشان کلیسا را تزئین کردند و جالب است بدانید در قسمت محراب، استخوان های افراد مهم مانند شهردار و استخوان هایی که بر اثر گلوله سوراخ شده اند قرار گرفته.
کلیسای وست مینستر در لندن
از دور که به کلیسا نگاه می کنیم، با سازه ای بزرگ و زیبا روبرو می شویم که معماری بی نظیری برای آن در نظر گرفته شده. قدمت کلیسا به قرن ۶ باز می گردد. تا اینجا همه چیز خوب پیش می رود اما وقتی وارد کلیسا می شوید مخصوصا به صورت تنها، ممکن است روح مردی را ببینید که در حال راه رفتن در کلیسا بوده و پاهایش بر روی زمین قرار ندارد.
گزارش های زیادی اعلام شده که در ساعات ۵ و ۶ بعد از ظهر، مردم روحی را درون کلیسا مشاهده کردند. جالب است بدانید برخی هم گفته اند بحث ها و مکالمات زیادی با این شخص انجام داده اند که ناگهان آن مرد غیب می شود. پس از بررسی ها مشخص گردید آن روح، کشیشی با نام پدر بندیکتوس است که در این کلیسا زندگی می کرده.
کلیسای تپه تخم مرغ در چرنوبیل
همه ما با فاجعه چرنوبیل آشنا هستیم. انفجار بمب هسته ای که منجر به خالی از سکنه شدن شهر شد و چرنوبیل را به شهری متروکه تبدیل کرد. در شهر کلیسایی وجود دارد که شاید ترسناک‌تر از مکانی متروکه باشد. پیش از فاجعه، کشیشی در کلیسا سکونت داشته. این کشیش با افرادی که جهت توبه و دعا کردن به کلیسا می آمدند صمیمی تر می شد سپس آن ها را به قتل می‌رساند. بعد از اینکه همه افراد را کشت، خودش را هم به دار آویخت.
این کلیسا جزء کلیساهایی است که دربش برای همیشه بسته شده اما گزارش های زیادی اعلام شده که از کلیسا صداهای عجیب و غریب کودکانه شنیده می شود با اینکه داخل کلیسا بسته می باشد.

منبع لحظه آخر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;