خرم‌: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را سالهاست اصلاح نکرده ایم

در دنیایی که هر شش ماه یک بار حجم دانش بشر دوبرابر می شود ، سال‌هاست قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را اصلاح نکرده ایم و مهم تر آن است که هنوز مشخص نیست کدام قسمت های قانون و چگونه باید اصلاح شود ؟
 به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس شورای مرکزی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با  ابراز تاسف از اینکه کمتر مدیری در جامعه است که هر امری را به متخصص مربوطه واگذار و یا از خرد جمعی استفاده کند، اظهار داشت: ما برای اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، کلیه موارد را به صورت یک پروژه تعریف کرده و برای آن مدیر پروژه مشخص کرده ایم.  ما برای این منظور مشاور طراحی قانون و انطباق آیین نامه ها و نظام نامه و بخشنامه هارا تعیین کرده و امیدواریم اصلاحات مورد نیاز طی چهار ماه آینده به انجام برسد و متعاقب آن، دستورالعمل ها و آئین نامه ها را با قانون تطیق دهیم .
وی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خواست هرگونه پیشنهادی در زمینه اصلاح قانون را به مدیر پروژه ارائه بدهند تا  به کمک مشاور این کار به انجام برسد و اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان جزو اولین دستور کار های مجلس آینده باشد.
وی همچنین از پیگیری ضعف موجود در حوزه های شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک از طریق تعریف سه پروژه مجزا خبر داد و خطاب به حاضران گفت:
شما متولی اجرای مقررات ملی ساختمان در مورد اصل دارایی مردم یعنی  منازل مسکونی آنها هستید. سعی کنید کارتان را خوب انجام دهید.
 مهندس خرم افزود: باید به جای شیوه دستوری به صورت اقناعی حرکت کنیم و در همین ارتباط با وزارت راه و شهرسازی توافق کرده‌ایم که هیچ نظامنامه ای را برای ابلاغ به استان ها نداشته باشند مگر اینکه ابتدا دیدگاه شورای مرکزی و از طریق شورا،  نظرات استان‌ها را دریافت و جمع بندی کرده باشد
 در نشست اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، ابتدا مهندس سناتی دشتی رئیس این سازمان در گزارشی گفت: در استان بوشهر افزون بر ۵ هزار نفر  در بوشهر و ۱۰ دفتر نمایندگی عضویت دارند.
وی استان بوشهر را در زمینه تاسیسات برق و مکانیک پیشرو خواند و گفت: این استان به عنوان پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود. به گفته وی در ۸ ماه اول سال جاری حدود ۶۵۰ هزار متر مربع زیربنا طی ۱۵۵۴ قرارداد  تحت پوشش سازمان قرار گرفته است.
 اعضای هیئت مدیره نیز در مواردی چون تعیین وضعیت مالیات مهندسین، ضرورت سود دهی موجودی های سازمان، تقویت ارتباطات سازمان و شورای مرکزی،  تداوم آموزش‌های HSE برای همه مهندسان در همه پایه ها و  آموزش سازه های جدید به مهندسان، مطالبی بیان داشتند.
مهندس خرم پیش از شرکت در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  بوشهر، از قسمت‌های مختلف این سازمان بازدید کرد و با مدیران و کارکنان به گفتگو پرداخت.
منبع نظام مهندسی مرکزی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;