تجدیدپذیرها به کمک مناطق آسیب‌دیده می‌روند

گروهی از محققان کشور همزمان با وقوع سیل در اوایل سال جاری، موفق شدند با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، انرژی مورد نیاز روستای حیات‌الغیب استان لرستان که درگیر سیل شده‌بودند را تامین کنند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، افشین اصلیان، متخصص حوزه انرژی‌های خورشیدی در این باره گفت: در زمان وقوع سیل اوایل سال جاری، بسیاری از نواحی سیل‌زده در کنار سایر نیازمندی‌ها، نیاز به تامین انرژی داشتند که در این راستا در دیداری که از مناطق سیل‌زده داشتیم، طرحی را برای تامین انرژی مورد نیاز اجرایی کردیم.
وی اجرای این طرح را در روستای “حیات‌الغیب” استان لرستان دانست و اظهار کرد: در این طرح با حمایت‌های مردمی اقدام به راه‌اندازی سیستم خورشیدی کردیم که هم آب گرم مورد نیاز مردم سیل‌زده را تامین کرد و هم امکان برق‌رسانی به چادرها ایجاد شد.
اصلیان، با بیان اینکه راه اندازی این پایلوت تجربیات خوبی برای طراحی سیستم‌های خورشیدی در شرایط بحرانی بود، خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی ایجادشده توان تامین انرژی برای ۴۰ چادر را دارد.
مجری طرح یادآور شد: در صورت حمایت از این طرح و تکمیل آن می‌توان پک‌هایی در شرایط بحرانی تهیه کرد تا در زمان وقوع مخاطرات از آن بهره‌برداری کرد.
به گفته این محقق حوزه انرژی‌های خورشیدی، این سیستم قادر است در مدت ۳ ساعت برق مورد نیاز مناطق آسیب‌دیده از مخاطرات طبیعی را تامین کند.
بر اساس گزارش، روستای حیات‌الغیب که در بخش معمولان شهرستان پلدختر استان لرستان واقع شده است، به دلیل مجاورت با رودخانه “کشکان” در سیل اوایل سال جاری در معرض طغیان این رودخانه قرار گرفت و درصد بالایی از این روستا تخریب شد. این روستا علی‌رغم آنکه فاصله چندان زیادی با مرکز استان ندارد، بر اثر سیل مسیر دسترسی ماشین به آن مسدود شد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;