بهره برداری از تصفیه خانه ششم تهران تا خرداد ۹۹

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح تصفیه خانه ششم پیشرفت مناسبی دارد و پیش بینی می‌کنیم تا پایان خردادماه سال آینده به بهره برداری برسد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران درباره آخرین وضعیت تصفیه خانه فیروزبهرام گفت: این تصفیه خانه تاکنون پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی داشته و قرار بود که طی مدت زمان سه سال به بهره برداری برسد که خوشبختانه با یک سال تعجیل، به بهره برداری می رسد؛ ضمن اینکه برای این پروژه حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی درباره آخرین وضعیت تصفیه خانه ششم نیز توضیح داد: بر اساس آخرین توافقاتی که با آب منطقه‌ای تهران داشتیم، بخشی از منابع مالی این طرح در دست تامین است؛ ضمن اینکه این طرح پیشرفت مناسبی دارد و پیش بینی می کنیم تا پایان خردادماه سال آینده به بهره برداری برسد.
این مقام مسئول، میزان هزینه اجرای طرح تصفیه خانه ششم و تونل ۳۰ کیلومتری مربوط به آن را حدود هزار میلیارد تومان برآورد کرد.
بختیاری در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای پدافند غیرعامل تهران انجام داده اید، اظهار داشت: ۳۷۴ مخزن اضطراری آب برای شهر تهران طراحی کردیم که از این تعداد، سه مخزن را احداث کرده و عملیات اجرایی  ۳۰ مخزن دیگر را ماه آینده آغاز می کنیم و طی ۵ سال آینده، تمامی این مخازن احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرند؛ همچنین مقاوم سازی مخازن آب اضطراری را نیز در برنامه داریم.
 مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران درباره طرح فاضلاب تهران نیز توضیح داد: ۷۵ درصد این طرح اجرا شده و تا ۵ سال آینده کل شبکه فاضلاب و تصفیه خانه های آن تکمیل و شبکه فاضلاب یکسان سازی می شود.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;