دلفانی: جامعه به شدت تشنه مهندسی مکانیک و برق است

مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه دانشگاه های کشور هرچند به لحاظ طی مرزهای دانش، اقدامات خوبی انجام داده اند، یادآور شد: با این حال دانشگاه های کشور در حوزه اقدامات عملی نتوانسته اند اقدامات شاخصی انجام دهند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شهرام دلفانی با انتقاد از ضعف عملکرد دانشگاه های کشور در بخش تاسیسات بیان کرد: دانشگاه های کشور در بخش بهبود وضعیت تاسیسات ساختمان ها کار خاصی انجام نداده اند.
دلفانی در ادامه با انتقاد از اینکه در حوزه تاسیسات و مکانیک، حتی بحثی به نام مهندسی مکانیک و برق وجود ندارد، افزود: این در حالی است که جامعه ما به شدت تشنه این اصل است. به طور نمونه در پی نقص دانش فنی در بین جامعه مهندسی و سایر عوامل موثر، هنوز دیگ های چگالشی در ایران اجرایی نشده است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان گفت: مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به تعمیر و نگهداری و راهبری ساختمان ها می پردازد، اما حتی در این مبحث نیز بخش تاسیسات به صورت کلی و ضابطه ای دیده شده است.
دلفانی در عین حال با بیان اینکه یکی از لوله کشی های سخت در ساختمان ها مربوط به لوله کشی های فاضلاب و لوله های ونت است، گفت: هر سال در آزمون های سازمان نظام مهندسی، مهندسان سوالات مربوط به این قسمت را جواب نمی دهند و یا به غلط جواب می دهند که برای حل این مسئله باید راهکارهایی اندیشیده شود.
وی همچنین با انتقاد از ضعف دانش و ناآگاهی جامعه مهندسی در اجرا، نصب و جانمایی پکیج های گرمایشی، تاکید کرد: پرونده های بسیار زیادی در قوه قضاییه وجود دارند که به دلیل نصب غلط پکیج ها، خسارات مالی و جانی زیادی به کاربران وارد شده است.
گفتنی است؛ «چهارمین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» در تاریخ ۴ الی ۶ آذرماه ۹۸ با همکاری شهرداری تهران و مجتمع رسانه ای راه و ساختمان در بوستان گفتگو در تهران برگزار می شود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;