ضرورت استفاده مجدد از آب تصفیه‌خانه‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به وضعیت آب گفت: با توجه به کمبود آب در کشور و وضعیت نامطلوب آب‌های زیرزمینی، باید آب تصفیه‌خانه‌ها را دوباره وارد چرخه کنیم تا به این طریق هم به صنعت و هم به محیط زیست منطقه کمک کرده باشیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا مزینانی پیش از ظهر امروز و همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب ناحیه صنعتی آیینه ورزان دماوند با حضور رضا طاهرخانی – فرماندار شهرستان دماوند – با اشاره به اینکه موضوع تصفیه‌خانه‌های صنعتی و مدیریت پسماند به‌خصوص در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ویژه است، گفت: مجموعه‌های صنعتی توسط محیط زیست رصد می‌شوند و در صورتی که نیاز به سیستم تصفیه‌خانه داشته باشند، ملزم به تجهیز این سیستم خواهند بود.
وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه ظرفیت ۷۰ مجموعه صنعتی را دارد و ۱۲ مجموعه به این تصفیه‌خانه متصل هستند، افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های محیط زیست در صنعت وجود تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است و با توجه به بهره‌برداری از این سیستم تصفیه فاضلاب بستری مناسب برای مجموعه‌های صنعتی این منطقه فراهم می‌شود تا به این تصفیه‌خانه متصل شوند.
مزینانی اضافه کرد: با توجه به حجم و نوع فاضلاب ورودی به این تصفیه‌خانه باید واحدهای صنعتی نسبت به ایجاد سیستم پیش تصفیه در واحد خود اقدام کنند تا این تصفیه‌خانه کارایی لازم را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای خروجی سیستم این تصفیه‌خانه نیز باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد، گفت: با توجه به کمبود آب در کشور و وضعیت نامطلوب آب‌های زیرزمینی، باید آب تصفیه‌خانه‌ها را دوباره وارد چرخه کنیم تا به این طریق هم به صنعت و هم به محیط زیست منطقه کمک کرده باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: در موضوعات مربوط به تصفیه فاضلاب واحدهای صنعتی در کنار صنعت هستیم و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات محیط زیستی این واحدها خواهیم کرد.
رضا طاهرخانی – فرماندار شهرستان دماوند – نیز در حاشیه این برنامه با بیان اینکه یکی از معضلاتی که در شهرستان بوده و موجب نارضایتی کشاورزان و شهروندان شده بود بحث تصفیه خانه ناحیه صنعتی آیینه ورزان دماوند بود که پساب آن به محیط بیرون تخلیه می‌شد و مشکلات محیط زیستی زیادی را به وجود آورده بود، گفت: خوشبختانه با همراهی محیط زیست و مدیریت این منطقه صنعتی یکی از معضلاتی که در راه تولید در شهرستان بود، برداشته شد و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در جهت اجرای شعار سال که بر رشد تولید تاکید دارد، قدم برداریم، اظهارکرد: خوشبختانه این امر در شهرستان دماوند در دو شهرک صنعتی اتفاق افتاده است و پویایی خوبی در بحث صنعت را در دولت سیزدهم در سطح شهرستان شاهد هستیم.
گفتنی است این تصفیه‌خانه در سال ۹۴ با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب خروجی در شبانه‌روز ساخته شده ولی به علت مشکلات مربوط به نبود تجهیزات کافی و کارایی بهینه با پیگیری‌های قانونی محیط زیست دوباره ۴۰۰ میلیون تومان برای راهبری و تکمیل آن هزینه شد و هم اکنون به بهره برداری رسید.
در ادامه این برنامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و فرماندار شهرستان دماوند از مراحل احداث پاسگاه محیط بانی دریاچه تار نیز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت صبح امروز از مراحل ساخت و پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر مهرآباد بخش رودهن که با اعتبار ۲۵۰ هزار میلیارد تومان و ظرفیت ۴۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز در حال احداث است بازدید کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;