بهره برداری از۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی تهران تا پایان سالجاری

یزدانی گفت: تا پایان سال جاری، ادارات محیط زیست مناطق با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مجموع ۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمانها و بوستانهای مناطق ۱۷،۱۲،۱۶،۵،۶ طراحی، احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مهندس «مجتبی یزدانی» با اعلام این مطلب گفت: با عنایت به اسناد بالادستی و الزامات قانونی مانند برنامه سوم شهرداری تهران، قانون مدیریت سبز، مصوبه هیات وزیران و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران اقداماتی را در جهت توسعه و ارتقاء سطح اجرای طرح ها و پروژه ها در زمینه مصرف بهینه انرژی در ساختمان های شهرداری و همچنین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله طراحی و اجرای نیروگاه خورشیدی در اماکن عمومی را در دست اجرا دارد.
معاون شهردار تهران با بیان این که مدیریت مصرف انرژی  بصورت جدی در معاونت خدمات شهری و محیط زیست مناطق ۲۲ گانه در حال پیگیری و اجرا است، گفت: با اجرای سیاست‌های اجرایی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، تدوین برنامه اجرایی و همچنین ارائه طرح‌های جامع از جمله تدوین دستورالعمل اجرایی بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداری تهران، ممیزی ساختمان و تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجرای راهکارهای موثر سعی شده است تا در کاهش هزینه‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت بهره‌وری انرژی ساختمان اقدامات مفید صورت پذیرد.
وی در ادامه افزود: تا پایان سال جاری، ادارات محیط زیست مناطق با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در مجموع ۳۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمانها و بوستانهای مناطق ۱۷،۱۲،۱۶،۵،۶ طراحی، احداث و مورد بهره برداری قرار خواهد داد.
به گفته یزدانی اجرای طرح های جامع مدیریت مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در مناطق ۲۲گانه منجر به روند کاهشی مصرف منابع در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری و کاهش هزینه‌ها در مجموعه شهرداری تهران و همچنین ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شده است.
وی اذعان کرد: همچنین اقدامات صورت گرفته به گونه ای است که کاهش میزان مصرف حامل‌های انرژی در قبوض صادره برای ساختمان‌های تحت پوشش طرح کاملا مشهود و ملموس است.
یزدانی اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و مقایسه میزان مصرف منابع در ۵۶۰ ساختمان تحت پروژه اصلاح الگوی مصرف از سال ۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ در زمینه میزان مصرف آب، برق و گاز ۳، ۹ و ۵/۶ درصد در ساختمان‌های تحت پوشش روند کاهشی داشته است، که منجر به کاهش انتشار ۳۴۱۱ تن گاز CO2  از ساختمان‌های شهرداری تهران شده است.
وی در پایان تاکید کرد: بنابراین به منظور تداوم برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش اقدامات باید به نگهداشت و بهره برداری صحیح تجهیزات، آموزش‌ پرسنل علی الخصوص اداری، اجرایی و خدماتی بیش از گذشته پرداخته شود.
منبع خبرگزاری شبستان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;