بنزین یورو 4 ،حفاظت از محیط زیست

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا این روزها بحث حفاظت و صیانت از محیط زیست در دستور کار سران حکومتی بالاخص رییس دولت یازدهم،جناب اقای روحانی است.

در دو سال اخیر کارهای خوب و سازنده‌ای در زمینه حل مسائل زیست محیطی انجام شده که استفاده از بنزین یورو٤ یکی از این اقدامهاست.
به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه یکم تیرماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه جنوبی تهران که در منطقه چرم شهر از توابع شهرستان ورامین انجام شد به یکی از مزایای توسعه آزادراههای کشور و از آن جمله آزادراه جنوبی تهران در صرفه جویی مصرف سوخت اشاره کرد و گفت: میزان مصرف انرژی در ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست، البته در این زمینه تنها قیمت انرژی تعیین کننده نیست و وسایل نقلیه و کیفیت راهها نیز در این زمینه نقش موثری دارند.
وی مسائل زیست محیطی را از مهمترین دغدغه های کلانشهر تهران برشمرد و با بیان این که آزادراه جنوبی تهران نقش موثری در کاهش آلودگی این کلانشهر ایفا خواهد کرد افزود: به عنوان حاکمیت موظف هستیم به مسائل زیست محیطی تهران که بیش از ١٠ میلیون نفر در آن ساکن هستند توجه ویژه داشته باشیم.
جهانگیری تصریح کرد: در دو سال اخیر کارهای خوب و سازنده‌ای در زمینه حل مسائل زیست محیطی انجام شده که استفاده از بنزین یورو٤ یکی از این اقدامهاست و تلاش دولت برای احداث بزرگراهها و آزادراهها نیز نقش تعیین کننده‌ای در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت، زیرا برخی خودروها دیگر نیازی برای ورود به محدوده تهران نخواهند داشت و می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود به موضوع بدهیهای دولت به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: برخی افراد از دولت می‌خواهند که نسبت به گذشته انتقاد نکند، اما مسائل مربوط به سالهای گذشته آنقدر تلخ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، متاسفانه علی رغم بیشترین درآمدهای نفتی در سالهای گذشته، دولت با بیشترین حجم بدهی به پیمانکاران بخشهای مختلف به دولت یازدهم تحویل داده شد.
وی با اشاره به این که امسال از نظر اقتصادی سالی سخت است و درآمدهای دولت به شدت کاهش یافته است، افزود: البته با وجود محدودیت منابع، پتانسیلهای کشور فراوان است و در قانون رفع موانع تولید نیز دولت اختیاراتی یافته تا بتواند با استفاده از روشهای مختلف بخشی از بدهی پیمانکاران را تسویه کند.
جهانگیری همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی بخش خصوصی از قبیل مقررات دست و پا گیر و کاغذ بازی تصریح کرد: این دولت مصمم است همه ساز و کارهایی که می‌توان این مسائل را به حداقل کاهش داد مورد توجه قرار دهد و ضمن بهبود فضای کسب و کار شرایطی ایجاد کند که کارهای بخش خصوصی به جهت مسائل اداری با تاخیر و معطلی مواجه نشود.
معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: دولت از وزارت امور اقتصاد و دارایی خواسته است مجوزهای غیر ضروری دستگاههای مختلف را حذف کند، چراکه این دولت اصرار دارد تا کارهای کشور تسهیل شود.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;