ابهامات مانع رفع مشکل پارازیت است

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، بحث پارازیت ها هنوز هم داغ است و با وجود تلاشهای صورت گرفته برای رفع این مشکل ابهامات به قوت خود باقیست.

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با تاکيد بر پيگيري دولت يازدهم درباره بحث نظارت بر پارازيت ها، ابهامات موجود در اين بخش را يکي از موانع نظارت و پايش امواج بيان کرد.

به گزارش ايسنا، معصومه ابتکار گفت: سازمان حفاظت محيط زيست در ورود به بحث آثار زيست محيطي امواج، اقداماتي را براي توانمندسازي در بحث نظارت انجام مي دهد و اين رويکردي است که دولت يازدهم با جديت پيگيري مي کند. البته در دولت هشتم اقداماتي صورت گرفت که ناتمام ماند.

وي افزود: اين دولت از ابتداي روي کار آمدن به اين موضوع توجه داشته و به اين منظور در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات کارگروهي تشکيل شد و طي بررسي ها و جلساتي يک متن مشترک تهيه شده است. وي با تاکيد بر اين که تشويش اذهان عمومي در اين موضوع فايده اي ندارد، گفت: اما بايد موضوع پيگيري شود و دولت يازدهم نيز در اين زمينه بايد شفاف پاسخگو باشد و يا آنکه اعلام کند از حيطه نظارت دولت خارج کرده اند و اختياراتي ندارد. ابتکار با بيان اينکه قطعا سازمان حفاظت محيط زيست پيگير اين موضوع خواهد بود، درخصوص اعلام اعداد و رقم نتايج پايش ها در مورد پارازيت ها نيز گفت: کميته اي خاص بحث پارازيت ها تشکيل شد و پايش هايي را انجام داد، اما در همان زمان اعلام کرد به دليل عدم قطعيت و نامشخص بودن تعداد مراکز و محل ها نمي توان اعداد و رقم را با قطعيت اعلام کرد.

وي در ادامه تاکيد کرد: در آن زمان آقاي واعظي که مسئوليت را در کميته به عهده داشتند اعلام کردند در اين موضوع نگراني دارند و اين امر بايد تحت کنترل باشد. به گفته رئيس سازمان محيط زيست، در مساله پارازيت ها وزارتخانه هاي ارتباطات و وزارت بهداشت مسئوليت دارند اما ابهامي که در مساله هست کار را به اينجا رسانده است.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;