الگوی مصرف انرژی باید تغییر کند

 رییس سازمان محیط زیست

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا،معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با اظهار تاسف از الگوی مصرف انرژی در کشور خواستار رعایت و اصلاح این الگودر میان عموم مردم شد.
  به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در نشست بررسی راهکارهای ارتقای همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و جمعیت هلال احمر ایران، با بیان این که متاسفانه رفتار ایرانیان در مصرف انرژی و آب بدترین الگوی رفتاری است، گفت: چنین رفتارهایی منجر بدان شده که نه تنها واکنش صحیحی در مقابله با بحرانها نداشته باشیم، بلکه رفتار فردی و اجتماعی غلط ما در این مورد باعث بروز تشدید بحرانها نیز شده است.
وی ادامه این رفتار اشتباه فردی و اجتماعی در مصرف انرژی و منابع پایه را منجر به ایجاد آسیبها و هزینه های غیرقابل جبران دانست و افزود: نمونه این اتفاق، حوادثی است که برای سفره های آب زیرزمینی در ایران پیرو برداشت بی‌رویه و رها بودن مقررات دولتی در دوره گذشته، رخ داده است.
ابتکار تصریح کرد: عدم تغییر و اصلاح الگوها و رفتارهای اشتباه، مضاف بر حوزه محیط زیست، لطمات جبران ناپذیری را بر عرصه های مختلف همچون معیشت و اقتصاد وارد خواهد کرد، به گونه‌ای که موج این آسیبها، گستره وسیعی را در بر خواهد گرفت.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;