به نظام توسعه‌ و برنامه ریزی کشور بازگشته ایم

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا،ریاست سازمان محیط زیست از ارتقای این سازمان از زمان شروع به کار دولت یازدهمخبر داد و اذعان داشت که این دولت همگام با برنامه های سازمان محیط زیست همکاری خوبی با این نهاد داشته است.

جایگاه محیط زیست با کمک تمامی دستگاههای اجرایی از جمله وزارت نفت، راه و شهرسازی و صنعت معدن به نظام توسعه‌ و برنامه ریزی کشور بازگشته است.
به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (یکشنبه ١٧ خردادماه) در مراسم دهمین جایزه ملی محیط زیست که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: دولت یازدهم از آغاز فعالیتهای خود برنامه‌ای برای محیط زیست و توسعه پایدار تنظیم کرده که از مهمترین دستاوردهای این دولت بازگرداندن جایگاه محیط زیست در نظام توسعه‌ای کشور و برنامه ریزی تمام دستگاهها از جمله وزارت نفت، راه و شهرسازی و صنعت معدن بود.
وی با بیان این که روند افزایش توجه به محیط زیست در کشور به خوبی مشهود است، افزود: اگرچه شرایط مطلوب و ایده آل در محیط زیست ایجاد نشده است، ولی نوید توسعه پایدار و چشم انداز روشن از آینده ایران را می‌دهد.
ابتکار با تاکید بر ضرورت دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال تصریح کرد: رشد و توسعه کشور باید بر مدار پایداری و با نگاه ویژه به حفظ محیط زیست باشد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: دولت تدبیر و امید برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه محیط زیست تدوین و اجرا کرده است که افزایش آگاهی مردم و رسانه ها نشانگر راهی روشن به سوی آینده است.
وی در ادامه به سایر دستاوردهای مهم دولت در حوزه محیط زیست از جمله بهبود کیفیت هوا در شهرهای بزرگ طی ٢١ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: فقط در تهران اعداد به دست آمده از ٣٧ دستگاه آنلاین کنترل شاخصهای آلودگی هوا نشان دهنده بهبود کیفت هوا نسبت به دوره مشابه در چند سال گذشته است.
ابتکار ادامه داد: بخشی از آلودگی هوای کشور ناشی از تشدید پدید گرد و غبار است که دولت برنامه‌هایی جدی برای مقابله با کانونهای گرد و غبار در سطح استانها با همکاری تمام دستگاههای مسئول از جمله سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری برای مقابله با اثرات منفی این پدیده دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: مقابله با پدیده گرد و غبار کاری بسیار بزرگ و زمانبر است و نمی‌خواهیم به مردم وعده های نشدنی بدهیم، زیرا فقط در استان خوزستان ٣٥٠ هزار هکتار از اراضی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.
وی افزود: در استان خوزستان اقدامهایی برای مقابله با گرد و غبار صورت گرفته است که احیای تالاب هورالعظیم از طریق بازگشایی آب و آبگیری بخشهای مهم این تالاب یکی از این اقدامهاست.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;