باید جهانی شویم

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا،مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از ظرفیت های این شرکت برای حضور در بازار جهانی خبر داده و تاکید کرد که این روند باید محقق شود.

شرکتهای سازنده کالا و تجهیزات داخلی علاوه بر ایران باید به کشورهای همسایه نیز خدمات صادر کنند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: یکی از برنامه های لازم برای موفقیت، توسعه است و شرکتهای داخلی باید بتوانند همسو با توسعه به کشورهای همسایه نیز خدمات صادر کنند.
حمیدرضا عراقی با بیان این که در طول ٥٠ سال فعالیت شرکت ملی گاز ایران اقدامهای خوبی انجام شده است، افزود: گازرسانی به شهرها، صنایع و نیروگاهها از جمله این فعالیتها بوده که این موارد علاوه بر اشتغالزایی تاثیر زیادی بر حفاظت از محیط زیست داشته است.
به گفته وی، به این دلیل که شرکت ملی گاز ایران وارد فضاهای جدیدی می شود این فعالیتها کافی نیست و باید تغییراتی ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: باید در ماموریتهای شرکت ملی گاز ایران تجدید نظر کرد تا به یک شرکت بین المللی بدل شود.
معاون وزیر نفت با بیان این که فرآیندهای ما اشکال دارد و باید این فرآیندها اصلاح شود ادامه داد: به این دلیل که تصمیم داریم وارد بازار جهانی شویم باید فرآیندها را شفاف کنیم.
به گفته وی، برای سرعت بخشیدن به فرآیندها و بالا بردن کیفیت ما متعهد هستیم که به شرکتهای داخلی کمک کنیم و با تحقق چنین هدفی می توانیم آینده روشنی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران در چند سال آینده تنها تامین کننده گاز کشور نخواهد ماند و باتوجه به ماموریتهای خود و نیز نقش گاز در سبد انرژی کشور، مدیریت انرژی کشور را نیز برعهده می گیرد.
به گفته وی، درطول چند ماه گذشته یک پیمان ٢,٥ میلیارد دلاری را آگهی، فراخوان و ارزیابی و با سرمایه گذار نیز مذاکره کرده ایم.
معاون وزیر نفت ادامه داد: در خصوص پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان نیز این اقدام انجام شده است.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;