برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای «آب و انرژی» با جایزه ۱۰۰۰ دلاری

نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای «آب و انرژی» خرداد سال آینده با جایزه ۱۰۰۰ دلاری برای فیلم برتر برگزار می‌شود.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این جشنواره به میزبانی وزارت نیرو و یونسکو روز ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ / ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی محیط زیست در سه حوزه‌ مستند، داستانی و انیمیشن برگزار خواهد شد.
محورهای این جشنواره که با شعار ۱۰۰ ثانیه برای آب و انرژی و با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو و وزارت نیرو برگزار می‌شود شامل «ارزش زیست‌محیطی آب و انرژی»، «ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی»، «تغییر اقلیم، آب و انرژی»، «نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی» و «دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار» است.
آگاهی بخشی درخصوص اهمیت مدیریت مصرف آب و انرژی در جهت حفظ محیط زیست، تبیین نقش بهره‌برداری بهینه از منابع آب و انرژی در توسعه پایدار، ترغیب جامعه به مدیریت مصرف آب و انرژی در زمان بحران‌های فراگیر، آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی و آشنایی با نحوه جمع آوری، استحصال، فرایند انتقال، تصفیه و توزیع آب اهداف جشنواره را شامل می‌شود.
در سه بخش مستند، داستانی و انیمیشن برای رتبه نخست، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۰۰۰ دلار به بهترین فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی اختصاص یافته است.
برای رتبه دوم نیز تندیس جشنواره و مبلغ ۷۰۰ دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی و برای رتبه سوم هم تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰ دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی در نظر گرفته شده است.
علاقه‌مندان و فیلمسازان به منظور شرکت در جشنواره «آب و انرژی» تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند آثار خود را از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی www.100-we.com  ثبت کنند.
منبع پاون
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;