برگزاری جشنواره طراحی معماری آستان مطهر ائمه بقیع

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور گفت: برگزاری جشنواره بقیع یک اقدام نمادین درمقابل تخریب قبور ائمه اطهار است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمود ایلخان، رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور درباره نحوه برگزاری «جشنواره بقیع» گفت: جامعه مهندسین ایران اسلامی آماده بازطراحی و احداث حرم‌های جدید ائمه بزرگوار بقیع هستند و جشنواره ما در واقع فراخوانی برای دریافت بهترین نقشه‌ها و طراحی‌های معماران صاحب صلاحیت و خبره است.
وی درباره کیفیت شکل‌گیری این جشنواره خاطرنشان کرد: موضوع در اتاق اندیشه‌ورز سازمان مطرح شد و آقای مهندس چمران، دکتر محمدخانی و دیگر اعضای هیأت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین با پیشنهاد برگزاری یک مسابقه برای جمع‌آوری بهترین طرح‌ها به منظور بازسازی حرم ائمه(ع) موافقت کردند. به این ترتیب «جشنواره طراحی معماری آستان مطهر ائمه بقیع » شکل گرفت.
*برگزاری جشنواره بقیع در مقابل تخریب قبور ائمه اطهار
ایلخان با اشاره به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره، اضافه کرد: از عموم جامعه مهندسین عمران و معماری کشور دعوت می‌گردد، برای مشارکت در این مسابقه به آدرس baqifestival.ir مراجعه کنند.
رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان در این جشنواره به صورت گروهی یا انفرادی امکانپذیر است و جوایزی هم برای طرح های برتر درنظر گرفته شده که در جزییات بیشتر در سایت جشنواره ذکر شده است.
ایلخان درباره ترکیب هیأت داوران مسابقه نیز خاطرنشان کرد: برای داوری آثار به اساتیدی مانند مهندس چمران،مهندس محمدخانی، استاد عبدالحمید نقره‌کار، دکتر بهمن ادیب‌زاده، دکتر محمدعلی خان‌محمدی، دکتر محسن وفامهر و دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی زحمت داده‌ایم.
وی برگزاری این جشنواره را به عنوان یک اقدام نمادین درمقابل تخریب قبور ائمه اطهار ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر فراخوان بهترین طراحی‌های معماری، گروهی دیگر پیگیری‌های حقوقی چگونگی اجرا را با توجه به اسناد و مجوزهای قانونی حاکمان وقت عربستان، دنبال می‌کنند.
ثبت‌نام جشنواره طراحی معماری آستان مطهر ائمه بقیع آغاز شده و متقاضیان تا سیزدهم مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثار برگزیده همچنین بعد از اظهارنظر هیأت داوران آبان ۱۴۰۰ معرفی خواهد شد.
منبع فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;