فراخوان جشنواره ملی طراحی مبلمان شهری تهران منتشر شد

 رئیس جشنواره پنجمین دوره ملی دایره خلاق گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان، متخصصان حوزه مبلمان شهری و امور طراحی دعوت می‌کند تا در پنجمین دوره متوالی جشنواره ملی طراحی (دایره خلاق) شرکت کنند.
به گزارش  تاسیسات نیوز، برزین ضرغامی افزود: این سازمان به منظور تأمین اهداف کلانشهر تهران بزرگ با رویکرد تعامل و مشارکت شهروندان و همچنین تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و متخصصان حوزه مبلمان شهری و بکارگیری ایده‌های نو، جشنواره ملی طراحی (دایره خلاق) را برای پنجمین دوره متوالی برگزار می کند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اهداف کلان جشنواره افزود: فراهم آوردن بستری برای مشارکت حداکثری متخصصان امور طراحی و شهری و افزایش تعامل شهروندان با شهر، توجه به شکوفایی، خلاقیت، نوآوری و کشف استعدادهای خلاق، تحقق آرمان‌های شهر انسان مدار، پایدار و سالم و همچنین تأمین نیازهای شهری در عرصه مبلمان شهری از اهداف کلان جشنواره ملی طراحی است.
رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق به موضوع مسابقه این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: طراحی سرویس بهداشتی پیش ساخته برای شهر تهران موضوع این دوره جشنواره ملی دایره خلاق است.
ضرغامی در ادامه با بیان اینکه دبیر این جشنواره دکتر سمیه فدایی نژاد است، تصریح کرد: مهندس مصطفی کاظمی، دکتر کیهان محمدخانی و دکتر صادق کرمیان نیز اعضای شورای سیاست گذاری این دوره جشنواره خواهند بود.
وی بیان کرد: هیأت داوران را متخصصانی برجسته و با سابقه از چهار زمینه “طراحی صنعتی، معماری، تأسیسات و جامعه ‌شناسی شهری” تشکیل می‌دهند.
این مسئول گفت: در بخش طراحی صنعتی وحید چوپانکاره عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران، ناصر کلینی ممقانی عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت ایران، مریم‌سادات خلیلی عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران و مهدی اصل فلاح عضو هیأت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر تهران داوری این بخش را بر عهده دارند.
رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق ادامه داد: در بخش معماری نیز سعید حقیر عضو هیأت علمی دانشکده معماری دانشگاه تهران، آرش مظفری (معمار)، سیدجواد میرحسینی (معمار، مدیر عامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران) داوران این بخش خواهند بود.
ضرغامی اظهار داشت: در بخش تأسیسات نیز محمدرضا سلطاندوست استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر داور این بخش است و در بخش جامعه‌شناسی شهری نیز حسین ایمانی جاجرمی عضو دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران داوری را بر عهده دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، تمامی طراحان، هنرمندان و متخصصان با رعایت الزامات و مقررات مسابقه می توانند در این رویداد شرکت کنند.
براین اساس پیشنهاد شده که شرکت‌ کنندگان به صورت گروهی و با تخصص‌های مرتبط با طراحی صنعتی و رشته‌های وابسته، معماری و رشته‌های مرتبط و با همکاری متخصصینی از حوزه‌های تأسیسات و جامعه‌شناسی شرکت کنند.
ضرغامی با اشاره به نحوه شرکت در مسابقه افزود: هنرمندان می توانند با مطالعه کامل فراخوان و مطالب مربوط به نحوه شرکت در مسابقه، مندرج در وبسایت جشنواره، ثبت نام از طریق وب سایت جشنواره به آدرس zibasazievents.tehran.ir، ایده‌پردازی و طراحی آثار بر اساس موارد خواسته شده در وبسایت و ارسال ایده‌ها و طرح‌ها در فرمت اعلام شده در وبسایت جشنواره، در این مسابقه شرکت داشته باشند.
وی تاکید کرد: شاخص‌ها و معیارهای داوری آثار شامل کارایی، ایستایی، زیبایی، طراحی پایدار/ فراگیر، خلاقیت و نوآوری است.
رئیس جشنواره پنجمین دوره دایره خلاق توضیح داد: مهلت ثبت نام و ارسال آثار از زمان آغاز فراخوان تا ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ است و داوری آثار به همراه پالایش و بررسی اصالت آثار از ۲۶ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و نتایج این دوره مسابقه نیز اول اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;