خدایی باشیم!

روح اله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: همکاران گرامی سلام و خدا قوت/ در این ایام پویشی به راه افتاده است که افراد را به خدایی بودن دعوت می‌کند و از آموزه‌های غنی دینی ما به عاریت گرفته‌شده است. خداوند متعال دارای صفاتی عالی است و انسان اگر بخواهد و تلاش کند می‌تواند در صفتی از صفات خداوند پیشرفت کند و به آن صفت نیک متخلق شود؛ اگر چنین کند و سعی وافر ببرد خداوند نیز به او کمک خواهد کرد.
یکی از صفات خداوند متعال، خلق آسایش برای موجودات است. او برای موجودات، باران می‌آفریند، که پاک است، تا خود را پاک کنند. او شب را می‌آفریند تا باعث آرامش باشد و خورشید را می‌آفریند تا نور و حیات و گرمی ببخشد. چنان قلب و ریه و معده و شش را می‌آفریند، برنامه‌ریزی می‌کند و به کار وامی‌دارد که می‌توان دوید، نوشت و خوابید بدون نگرانی از کم یا زیادشدن انرژی و یا روشن و خاموش کردن بخشی، پمپی یا موتوری! او خالق آسایش است.
این صفت خداوند متعال به لطف خالق بزرگ در مهندسان تأسیسات به ودیعه گذاشته‌شده است. مهندس تأسیسات، در تلاش است تا در زمستان سرد، گرما بیافریند و در تابستان گرم، سرما. آب را برخلاف جاذبه زمین به بالا ببرد و در میان گرم‌ترین بیابان‌های جهان برف و یخ بریزد! او خالق آسایش است؛ صفتی که از خداوند متعال به ودیعه گرفته است.
حال باید خدایی باشیم و اگر در این صفت نماینده خداییم در زمین، همچون خداوند این صفت را انجام دهیم. چون خداوند بی‌اشکال آسایش بیافرینیم. اگر اتاقی را گرم و سرد می‌کنیم دما را بدانیم و حفظ کنیم.
برای ایجاد آسایش، آسایشی را نابود نکنیم. اگر هوایی آلوده را دفع می‌کنیم صدای فن‌ها همه را بی‌خواب نکند!
طبیعت را حفظ کنیم و آن را ارزش بدانیم. گازهای مبرد ما درختی را نکشد و اتمسفری را نابود نکند.
همان‌قدر که انسان برای ما مهم است و همه باهم برابر، حیوان و گیاه هم مهم باشد و محیط زندگی آن‌ها، باغ‌وحش و گلخانه نیز؛ حتی اگر نمی‌توانیم شکایتی بشنویم!
خلق آسایش صفتی عظیم و کاری بس سترگ است. برای این صفت باید زحمت کشید؛ چنانی که برای صفات دیگر. قدر این نعمت بزرگ را بدانیم که خداوند ما را خالق آسایش قرار داده است.
تا بعد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;