بررسی تبعات اقتصادی بحران کرونا بر پروژه‌های صنعت برق

سی و ششمین جلسه هیات رئیسه کمیته توسعه صادرات سندیکای صنعت برق ایران روز بیست و سوم فروردین سال جاری با دستور کار بررسی آثار ویروس کرونا بر صنعت برق و تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های کمیته در سال ۹۹ برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در ابتدای جلسه گزارشی درباره اقدامات انجام شده از سوی دبیر کمیته ارائه شد. سپس مهندس باقری، رئیس کمیته اظهار کرد که با توجه به گسترش ویروس کرونا، شرایط قرنطینه در بازارهای هدف برقرار است و پروژه‌ها در این بازارها پیشرفتی ندارند لذا در تلاش هستیم با برگزاری جلسات مجازی با کارفرمایان شرایط را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم.
مهندس باقری ادامه داد: شرایط کارفرمایان خارجی چه در بحران کرونا و چه پس از پایان آن، ممکن است با شرایط ما یکسان نبوده و امکان استفاده از تجهیزات و خدمات ما برایشان ممکن نباشد. برای بررسی تبعات اقتصادی ویروس کرونا  فعالیت جدی در سازمان برنامه در حال انجام است و بررسی‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد. در حال پیگیری این موضوعات از کانال وزارت صمت نیز هستیم.
در ادامه جلسه اعضا به مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تاثیر آن بر روند فعالیت شرکتشان اشاره کردند و تاکید شد که شرکت‌ها با توجه به شیوع ویروس معمولا با یک سوم نیرو فعال هستند و با بسته شدن مرزها عملا فعالیت صادراتی متوقف شده است. همچنین مطرح شد که در بازارهای هدف نیز اولویت دولت‌ها مدیریت شرایط به وجود آمده از شیوه کروناست و به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس عمده هزینه‌ها برای مسائل بهداشتی انجام می‌شود. با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر ثبت نام فعالان اقتصادی در سامانه این وزارت، پیشنهاد شد اعضا حتما در این سامانه به آدرس salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.
در ادامه مهندس برزی‌مهر، دبیر سندیکا تصریح کرد: سندیکا از همان روزهای ابتدایی اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، مسائل و مشکلات ناشی از این بحران را به نهادهای ذیربط منعکس کرده و مکاتبات متعددی با اتاق و سایر نهادهای مرتبط داشته است، اما علیرغم پیگیری‌های مستمر سندیکا، هنوز بخشنامه‎ای در این زمینه صادر نشده است.
وی همچنین به پیگیری‌های سندیکا درخصوص مطالبات شرکت‌های عضو اشاره کرد و گفت: این مسئله همچنان در حال پیگیری است و تاکنون موفق شدیم  بخشی از مطالبات اعضا را وصل کنیم. مشکلی که در این خصوص وجود داشت این بود که پرداختها مستقیم از جانب توانیر نبوده و از سوی برق‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد که آنها هم در پرداختها اولویت‌های خود را مدنظر قرار می‌دهند.
دبیر سندیکا ادامه داد: سندیکا درباره اثرات اقتصادی حاصل از کرونا بر اقتصاد صنعت برق بررسی‌ها و اقداماتی داشته و گزارشی در این خصوص به وزارت نیرو و توانیر ارائه شده است.
در پایان جلسه مقرر شد جلسات هیات رئیسه کمیته بصورت مجازی هر هفته روز شنبه ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ برگزار شود. همچنین بنا شد اعضای هیات رئیسه با توجه به شرایط موجود، نظرات و موضوعات مورد نظر خود را جهت طرح در جلسات هیات رئیسه کمیته به دبیر کمیته اعلام کنند.
منبع سندیکای صنعت برق
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;