بازچرخانی آب باید در ساختمان‌های اصفهان عملیاتی شود

به گزارش تاسیسات نیوز، از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفا، منصور شیشه‌فروش در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: کیفیت آب شرب خط قرمز مسؤولان آبفای استان اصفهان است و نهادهای ذیصلاح، کیفیت آب شرب را از لحاظ شاخص‌های  میکروبی و شیمیایی تأیید می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: روزانه آب شرب اصفهان از لحاظ کیفی مورد بررسی مرکز بهداشت استان قرار می‌گیرد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.
وی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال به دلیل کمبود ۴ هزار و ۳۰۰ لیتری آب بر ثانیه در برخی از مناطق استان، تعدادی از چاه‌های محلی وارد مدار شدند، گفت: این موضوع سبب تغییر در مزه آب برخی مناطق شهر اصفهان شد که ناشی از تفاوت املاح موجود در آب و میزان هدایت الکتریکی آن بود، اما هیچ اثری بر روی کیفیت و سلامت آب نداشت.
شیشه‌فروش با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه‌ای برای گذر از بحران کم آبی در نیمه دوم سال جاری تدوین کنند، بیان کرد: باید قبل از ایجاد شرایط اضطرار، برنامه‌ای برای غلبه بر بحران مدنظر داشت و بر این اساس همه دستگاه‌های اجرایی استان باید راهکارهای مصرف بهینه آب را تدوین و اجرایی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برخورد با مشترکان پرمصرف را ضروری دانست و عنوان کرد: علاوه بر این آبفای استان اصفهان باید همچنان تشویق مشترکان کم مصرف را در دستور کار خود قرار دهد.
وی با تأکید بر تولید محتوای آموزشی در خصوص فرهنگ مصرف بهینه آب برای همه قشرهای جامعه گفت: باید بیش از گذشته از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب بهره‌مند شد و مردم را با شیوه‌های استفاده از تجهیزات کاهنده آشنا کرد.
شیشه‌فروش با تأکید بر بازچرخانی آب افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی باید هر چه سریع‌تر فرایند و دستورالعمل بازچرخانی آب در ساختمان‌ها را تدوین و اجرایی کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;