بازرسان دلایل قطعی برق را بررسی می کند

رییس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو به قطع سراسری برق اشاره کرد و گفت: پیرو مأموریت رییس قوه قضاییه درباره بررسی دلایل قطع برق در کشور بازرسان سازمان با یک برنامه بازرسی فوق‌العاده در وزارت نیرو مستقر شده‌اند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در این دیدار که صبح سه‌شنبه در این سازمان برگزار شد، با اشاره به نگرانی‌ها درباره قطع سراسری برق در کشور گفت: وزارت نیرو باید افزایش مصرف را از قبل پیش‌بینی می‌کرد تا این‌طور غافلگیر نشود.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر کار کارشناسی سازمان گفت: نگاه سازمان بازرسی کل کشور به موضوعات کارشناسی است و به‌هیچ‌وجه پیش‌داوری نمی‌کنیم. اما اگر به کوتاهی برسیم و اگر سوء جریانی رخ داده باشد حتماً پیگیری می‌کنیم.
درویشیان با بیان اینکه تولید برق، یک موضوع فرا بخشی است افزود: دستگاه‌های دیگر نیز در این حوزه مسئول هستند که از آن‌ها نیز توضیح خواهیم خواست. باید مشخص شود که کوتاهی شده است یا محذوراتی وجود داشته است. ازاین‌رو به دلیل حساسیت موضوع و با دستور رییس قوه قضاییه یک برنامه بازرسی فوق‌العاده در دستور کار سازمان است و هم‌اکنون بازرسان سازمان در وزارت نیرو مستقر هستند.
این عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به مشترک بودن مأموریت رییس قوه قضاییه در خصوص بررسی دلایل قطع سراسری برق با دادستانی کل کشور گفت: طی مذاکره‌ای که با دادستان کل کشور داشتم قرار شد با حضور نماینده دادستان کل کشور یک کار مشترک انجام شود و ازاین‌رو لازم است  وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم در یک فضای کارشناسی این موضوع را بررسی کنیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش آن را ارائه دهیم.
رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگر از سخنان خود با تأکید بر استفاده از ظرفیت انرژی  تجدید پذیر هم گفت: متأسفانه در حوزه انرژی تجدید پذیر پیشرفت خوبی نداریم و بخش خصوصی در این حوزه اعتمادی به دولت ندارد. به نظر می‌رسد اگر در این حوزه دولت تمرکز بیشتری داشته باشد و بخشی از مشکلات تولید برق مرتفع خواهد شد.
رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در ادامه این دیدار ازجمله دلایل قطعی برق را افزایش بار مصرف شبکه به دلیل گرمای زودهنگام هوا و همچنین استخراج غیرقانونی رمز ارزها عنوان کرد.
در بخش دیگر این نشست وزیر نیرو و برخی از معاونین وی به سؤالات رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اقدامات وزارتخانه در برخورد با مزرعه های غیرقانونی رمز ارزها، شرایط استفاده از مازوت در نیروگاه های برق، وضعیت فعلی شبکه سراسری برق و موعد اتمام قطعی برق پاسخ دادند.
در این نشست «معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی» و «بازرس کل امور نیرو و ارتباطات» سازمان بازرسی کل کشور و برخی معاونین وزیر نیرو حضور داشتند.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;