اگر قصد خرید بخاری برقی دارید، بخوانید…

اگر در ذهنتان بخاری برقی را یک وسیله ساده می‌دانید و فکر می‌کنید خرید آن آسان است، کمی اشتباه می‌کنید. این دستگاه انواع مختلفی دارد که پیش از خرید باید با آنها آشنا شوید.
به گزارش تاسیسات نیوز، به محض اینکه اسم بخاری برقی می‌آید، شاید در ذهنتان همان مکعب مستطیل قرمز رنگ با دو یا سه المنت داخلی تداعی شود که در اوج سرما دلتان می‌خواهد روشنش کنید و دست و پایتان را به آن بچسبانید!
همان دستگاهی که در خانه بسیاری از ما یکی از آنها پیدا می‌شود تا در روزهایی که سرمای استخوان‌سوز امان نمی‌دهد و بخاری گازی هم خیلی جوابگو نیست، بتوانید از آن استفاده کنید. البته جز در خانه یا اتاق خواب، در مکان‌های دیگر هم می‌توان از این کالا استفاده کرد.
گرچه این روزها شرایط خیلی فرق کرده است و مدل‌هایی جذاب و زیباتر از انواع بخاری برقی وارد بازار شده و همین تنوع باعث شده تا نتوانید خیلی هم راحت تصمیم بگیرید.
اگر به دنبال خرید بخاری برقی هستید و فکر می‌کنید هنوز هم فقط یک مدل از آن در بازار وجود دارد، باید بدانید که سخت در اشتباهید.
امروز می‌خواهیم بیشتر درباره انواع این محصول صحبت کنیم تا نه‌تنها بیشتر با انواع آن آشنا شوید، بلکه بدانید هنگام خرید کدام مدل برای شما مناسب‌تر است.
انواع بخاری برقی موجود در بازار
همان‌طور که گفتیم تنوع این محصول در بازار حسابی زیاد شده است و با توجه به طراحی ظاهری، تکنولوژی‌های استفاده شده و سیستم گردمادهی، می‌توان این کالا را در انواع زیر خریداری کرد. براساس محل قرارگیری می‌توان انواع بخاری برقی را به انواع زیر تقسیم کرد:
بخاری برقی زمینی
این مدل در واقع همان‌طور که از نامش پیداست روی زمین قرار می‌گیرد و امکان استفاده روی دیوار یا داخل دیوار را ندارد. بیشتر مدل‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند از نظر گرمادهی جزو انواع بخاری برقی تابشی هستند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
بخاری برقی دیواری
اگر از قبل فکر استفاده از این مدل بخاری بوده‌اید و نمی‌خواهید به دلایل مختلف از نمونه‌های زمینی استفاده کنید، بخاری برقی دیواری بهترین گزینه است. این مدل را می‌توانید خیلی راحت داخل دیوار جاسازی کرده یا حتی روی دیوار نصب کنید. این دستگاه بیشتر مناسب فضاهای شلوغ یا محیط‌های کارگاهی است.
بخاری برقی قرنیزی
احتمالا این مدل را هم به ویژه در خانه‌ها یا محیط‌های کار دیده باشید. مدلی که در قرنیز پایین دیوار جاسازی می‌شود و به گرمای فضا کمک می‌کند. در واقع بسیاری از املاک قدیمی که لوله‌کشی گرمایشی و امکان نصب شوفاژ و پکیج ندارند می‌توانند از این سیستم بهره ببرند.
اما از نظر سیستم گرمادهی و تولید حرارت می‌توان انواع بخاری برقی را به مدل‌های زیر تقسیم کرد:
بخاری برقی تابشی
مرسوم‌ترین نوع بخاری برقی همین مدل است که بیشتر ما هم به خوبی آن را در قالب نمونه‌های المنت‌دار می‌شناسیم. بعد از مدتی المنت‌های میله‌ای دستگاه روشن شده و فضا را گرم می‌کند. انواع بخاری برقی تابشی تک الکتریک جزو مدل‌های خوب بازار است که می‌توانید در برنامه خرید خود به آن فکر کنید. البته این شرکت مدل‌های دیگر مانند فن دار هم دارد.
به این مدل از بخاری برقی مادون قرمز هم گفته می‌شود و نوع دیگری از آن وجود دارد که با استفاده از لامپ‌ها کوارتزی کار می‌کند. در واقع یک سیم حرارتی داخل یک لامپ کوارتزی قرار دارد که ۸۰ درصد آن نیکل و ۲۰ درصد دیگرش کرومیوم است.
بخاری برقی روغنی
این مدل هم یکی دیگر از نمونه‌های موجود در بازار است که البته مدل‌های تابشی و فن دار فروش بیشتری دارند. نمونه روغنی همزمان از گرمایش همرفتی و تابشی بهره می‌برد و در واقع بعد از تولید گرما به صورت تابشی، حرارت تولیدشده توسط تیغه‌ها از پنل خارج شده و فضا محیط پرتاب می‌شود.
بخاری برقی سرامیکی
یکی از مدل‌های زیبا و جدید بازار همین بخاری برقی سرامیکی است که در آن خبری از المنت و سیم‌پیچ نیست. اما این به معنای عملکرد ضعیف دستگاه نیست و اتفاقا این مدل خیلی خوب می‌تواند به کمک اجزای سرامیکی خود گرمای زیادی تولید کرده، آن را تنظیم کند و برای مدت طولانی فضا را گرم نگه دارد.
انواع بخاری برقی را کجا ببینیم و بخریم؟
اگر بخواهیم از معرفی انواع بخاری برقی نتیجه بگیریم، در واقع باید بگوییم همه چیز به میزان بودجه، فضا، امکانات مورد نیاز و صد البته سلیقه شما بستگی دارد. به‌طور کلی برای خریداران خانگی می‌توان بیشتر مدل‌های تابشی یا فن دار را پیشنهاد داد که قابلیت حمل آسانی دارند و می‌توان در جای‌ جای خانه یا حتی محل کار آنها را جابه‌جا کرد.
در طرف مقابل اگر جزو کاربران اداری یا صنعتی هستید و خیلی جابه‌جایی ندارید می‌توانید سراغ مدل‌های ثابت مانند دیواری یا قرنیزی بروید. البته مدل‌های کانوکتری هم که شبیه شوفاژ عمل می‌کند می‌تواند گزینه خوبی باشد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;