انرژی خورشیدی ممکن است از گرمایش بیومس (زیست توده) عقب بماند

biomass heating

 

به گزارش تاسیسات نیوز،بسیاری از ما فقط به رشد انفجاری سیستم های فوتوولتائیک خورشیدی به عنوان یک تکنولوژی انرژی تجدیدپذیر موازی و مکمل با توجه می کنیم. پنل های خورشیدی کیلووات ها انرژی تولید می کنند، در صورتی که کوره های چوب و اجاق گازهای پلت (گازهایی که چوب فشرده یا قرص هی بیومس را برای ایجاد منبع حرارت در مصارف خانگی و صنعتی می سوزانند) Btu ایجاد می کنند؛ درست است یا غلط؟
برای ماندن در صحنه، صنعت گرمایش بیومس (زیست توده) باید در کنار پیشرفت های سریع در صنعت خورشیدی باقی بماند. ما همچنین به راه های تلفیق تکنولوژی خود با دیگر صنایع قابل تجدید فکر می کنیم همچنین باید کشف کنیم چگونه این تلفیق فورا و بی درنگ اتفاق بیافتد، چون سیاست ها و تصمیماتی که امروزه درباره انرژی های قابل تجدید گرفته می شود در اینده بر صنعت ما تاثیر گذار خواهد بود .
صنعت خورشیدی هدف و برنامه بلند مدتی برای گسترش سریع دارد که این جاه طلبی ها در کوره های چوب و اجاق گاز های سنتی نیست. مسیرهای گسترش سریع تکنولوژی های پلت دراروپا اجرایی شده ولی در امریکا کاری در این رابطه صورت نگرفته است. در حالی که طرفداران صنعت خورشیدی روی طیف گسترده گزینه های مالی، چارچوب های قانونی، تحقیق و توسعه و مشارکت های خدماتی تمرکز می کند، به نظر می رسد صنعت چوب و پلت بیشرین تلاش را در راستای حفظ وضع موجود و مبارزه بر علیه ایین نامه ها دارد. امروزه بیشتر دیگ و کوره ها ی پلت ها اصلاح شده و بهروری کافی برای اینکه قسمتی از مسیر اصلی انقلاب انرژی تجدیدپذیر باشند را دارند. اما انها بیشتر غرق در برنامه های انجام نشده دولتها هستند. بخشی از مشکل انها این است که ما با جامعه خورشیدی یکپارچه نیستیم و این کمابیش در بسیاری از زمینه ها مانع می باشد. شاید مهمترین مانع در ذهنیت عموم مردم باشد.
مطالعات اخیر انستیتو راکی ماونتین دریافت به زودی انرژی خورشیدی تقریبا برای همه مشتری ها به صرفه می شود و سیستم های باطری خورشیدی ممکن است طی ۱۰ تا ۱۵ سال اینده مناسب ترین گزینه باشند. تکنولوژی باطری ممکن است سرانجام به بزرگترین تهدید مخرب برای استفاده کنندگان تبدیل شده و یک مانع کامل منابع تغذیه سنتی و مدل شبکه ای باشد.
اولین گام برای این صنعت شروع به کار باطری های تلفیقی برای کوره های پلت حداقل به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در زمان قطع برق می باشد. تلفیق یکپارچه بسته باطری با کوره های پلت بدون افزایش قابل توجه در قیمت خرید ممکن است تولیدکنندگان را ترغیب به سرمایه گذاری در ان بازار نماید. همچنین می تواند به صنعت خورشیدی کمک کند تا متوجه باشند که کوره های پلت برای کار به مقدار کمی نیروی برق نیاز دارند حتی اگر شبکه خانگی قطع باشد.
دیگ ها وکوره های چوبی و پلت ها می توانند به راحتی مقدار کمی نیروی برق کافی برای به کار انداختن تلفن ها و رایانه ها و روشنایی چند لامپ تولید نمایند. این تکنولوژی از چندین سال قبل وجود داشته ولی هیچ شرکت کوره و دیگ از مزایای ان استفاده نکرده است. سودمندی ان فقط به کاربرد روش های جدید برای کوره ها نیست بلکه جرقه ای برای تصور عموم مردم که گرم کن های بیومس بخش هیجان انگیزی از جنبش انرژی تجدیدپذیر است می باشد.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;