گرمایش و سرمایش خانه با انرژی زمین گرمایی

به گزارش تاسیسات نیوز، استارت آپی با حمایت شرکت آلفابت راه اندازی شده که با استفاده از انرژی زمین گرمایی، سیستم گرمایش و سرمایش خانه را فراهم می‌کند. این سیستم در تابستان گرما را از خانه خارج می‌کند.




یکی از منابع قابل اعتماد انرژی تجدیدپذیر، نیروی زمین گرمایی است. درهمین راستا آلفابت شرکت مادر گوگل استارت آپ داندلیون را با هدف دسترسی و استفاده از منابع زمین گرمایی افتتاح کرده است. استارت آپ مذکور قصد دارد تا با استفاده از فناوری‌های موجود از انرژی زمین گرمایی برای سیستم های گرمایش و سرمایشی استفاده کند که در زمستان گرما را به خانه ها می برند یا در تابستان آن را خارج می کنند.

 

 

 

بخش اصلی سیستم نوین استارت آپ دانلدلیون پدیده ای به نام «حلقه های زمینی» است. لوله های پلاستیکی U شکل در عمق چند صدمتری حیات خانه کاشته می‌شوند و آب در آنها جاری می شود تا سرمایش یا گرمایش کل خانه را فراهم کنند.

 

 

 

در زمستان آبی که در لوله ها وجود دارد گرمای زمین را جذب کرده و به خانه منتقل می کند. حال آنکه سیستم برای سرمایش خانه به طور معکوس عمل می کند. این لوله ها به یک پمپ گرما و آبگرمکن درون خانه متصل می شوند و افراد می توانند آب و هوای داخل خانه را به وسیله یک ترموستات هوشمند کنترل کنند.

 

 

 

به گفته داندلیون نصب این سیستم بسیار آسان است. این شرکت برای قراردادن لوله ها در زمین از فناوری مخصوصی استفاده می کند که چند حفره کوچک در حیات خانه ایجاد می کند. هرکدام از این حفرها فقط چند سانتیمتر هستند. سپس یک تکنسین بخش های دیگر را درون خانه نصب می کند. کل زمان اجرا و راه اندازی سیستم در خانه سه روز تخمین زده می شود. پس از آن مراقبت ها مربوط به نگهداری سیستم هر ۶تا ۱۲ ماه باید انجام شود.

 

 

 

داندلیون در حال حاضر این فناوری را در بخش هایی از نیویورک اجرا کرده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;