افشاگری های عضو نظام مهندسی ساختمان در باره حادثه «متروپل»

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: علی رغم مکاتبات سازمان نظام مهندسی ساختمان مبنی بر وجود تخلفات عدیده، مخاطرات عینی و مشکلات مربوط به کیفیت مصالح ساختمانی در پروژه متروپل آبادان مالک از توقف پروژه امتناع کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  علی کریمی آنچه عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی در گفتگوی ویژه خبری ۶ خرداد ماه شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مقررات ملی ساختمان گفت: سازمان نظام مهندسی در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا سهیم است و شخصی خارج از از صلاحیت‌ حرفه‌ای حق دخالت در ساخت و ساز را ندارد.این موضوع به کرات در کشور و در استان های مختلف از جمله پروژه متروپل آبادان زیر پا گذاشته می‌شود.
علی کریمی آنچه افزود: در پروژه متروپل آبادان طراح و ناظری که در سال ۹۶ فعالیت کرده صلاحیت لازم را از نظر وزارت راه و شهرسازی و قوانین سازمان نظام مهندسی نداشته و بنابراین آغاز و بنای این پروژه فاقد صلاحیت و بر اساس زیر پا گذاشتن مقررات سازمان نظام مهندسی بوده است.
عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ادامه داد: پس از اعلام سازمان نظام مهندسی ساختمان به مالک و شهرداری مبنی بر نظارت ناظرین نظام مهندسی و مکاتبات مکرر درخصوص بروز تخلف و لزوم توقف در این پروژه، مالک پروژه متروپل از توجه و اجرای این مکاتبات کار امتناع می‌کند که در نهایت ناظرین از این پروژه اعلام انصراف می‌کنند.
علی کریمی آنچه با اشاره به مکاتبات و بنابر اعلام سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و دفتر نمایندگی آبادان به شهرداری، مالک، فرمانداری، اداره راه و شهرسازی آبادان گفت: وظیفه سازمان نظام مهندسی مکاتبه است که ناظر این پروژه مکاتبات مربوط را در سالهای ۹۶،۹۸ و ۱۴۰۰انجام داده است و آخرین مکاتبه مربوط به سال ۱۴۰۱ است که در آن به تخلفات عدیده، مخاطرات عینی و مشکلات مربوط به کیفیت مصالح ساختمانی اشاره شده بود و سازمان نظام مهندسی ساختمان درخواست جلوگیری و توقف این پروژه را دارد.
وی اضافه کرد: در پروژه متروپل ناظر اعلام پایان کار نکرد و اصولاً ساختمانی که فاقد پایان کار است اجازه بهره برداری ندارد.
عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه موظف اند با اعلام کتبی سازمان نظام مهندسی در اسرع وقت و با اطلاع ناظر دستور اصلاح را صادر و تا زمان رفع تخلف از ادامه کار جلوگیری نمایند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;