افزایش وزن نوزادان با خاموش کردن نیروگاه

به گزارش تاسیسات نیوز، نتایج یک پژوهش حاکی از آن است که با خاموش کردن نیروگاه های ذغالسنگی پورتلند نوزادان متولد شده تا شعاع 50 کیلومتری نیروگاه وزن بیشتری خواهند داشت.


در دهه های اخیر، نیروگاه پورتلند، واقع در پنسیلوانیا نزدیک مرز نیوجرسی، هر ماه به طور متوسط ​​2،600 تن دی اکسید گوگرد را به جو منتشر می کند. صنعت پنسیلوانیا و ساکنان آن برق از پورتلند بهره مند شدند.


اما ساکنان نیوجرسی باید از آلودگی که به سمت شرق عبور می کند، رنج ببرند. طبق گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست نیوجرسی، در سال 2009، 30،465 تن دی اکسید گوگرد از این نیروگاه منتشر شد که بیش از دو برابر مقدار تولید شده از تمام تاسیسات تولید برق در نیوجرسی است.


یک مطالعه منتشر شده در آوریل 2017 توسط یانگ، دانشیار اقتصاد و رئیس بخش اقتصاد دانشگاه Lehigh، به این امر پی برد که تأسیسات پورتلند تأثیر قابل ملاحظه ای بر زنان باردار تا 30 مایل دور تر از نیروگاه داشت.


براساس داده هایی که بین سال های 1990 تا 2006 تهیه شده است، محققان دریافته اند که تاسیسات پورتلند، خطر به دنیا آوردن وزن کم در هنگام تولد را 6/5٪ و وزن بسیار کم در هنگام تولد را 17/12٪ در زنان در معرض آلودگی افزایش داده است.


نیروگاه پورتلند نقش مهمی را در برنامه انرژی پاک که توسط دولت اوباما طراحی شده بود، بازی کرد. بر اساس قانون جدید تصویب شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست، دادستان بر این عقیده بود که تنها منبع آلودگی در نزدیکی نیوجرسی این نیروگاه بوده و دستور پلمپ آن را صادر کرد.


در ماه ژوئن سال 2014، کارخانه بسته شد. تا دسامبر 2015، انتشار دی اکسید گوگرد در نزدیکی نیوجرسی بیش از 99 درصد کاهش یافت. یانگ و چو مطالعات خود را پس از خاموش شدن انجام دادند.


یافته های آنها که این هفته در مجله اقتصاد و مدیریت محیط زیست منتشر شده و توسط دانشگاه Lehigh گزارش شده است، نشان می دهد که خاموش کردن نیروگاه احتمال ابتلا به یک نوزاد با وزن کم هنگام تولد را حدود 15 درصد کاهش داده است و احتمال زایمان زودرس را حدود 28 درصد کاهش داده است. یافته ها بر اساس داده های پزشکی بدست آمده از کدهای پستی نیوجرسی در فاصله 60 مایل از نیروگاه است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;