استفاده از ظرفیت مراکز دانش بنیان استان‌ها در حل مسایل صنعت برق

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو در نشست سراسری مدیران صنعت برق برلزوم استفاده مدیران صنعت برق از ظرفیت مراکز دانش بنیان در استان‌ها برای حل مسایل صنعت برق تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در نشست سراسری مدیران صنعت برق که با حضور وزیر نیرو و از طریق مجازی در وزارت نیرو برگزار شد، احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبری، صنعت برق و آب را دو پایه اصلی تولید و صنعت در کشور عنوان و تاکید کرد: مدیران آب و برق باید با نگاه به درون کشور از ظرفیت سرشار مراکز دانش بنیان به عنوان یک راهکار میانبر در جهت حل مسایل صنعت، اشتغال زایی و خدمت به مردم استفاده کنند و از این منظر در صحنه یک جهاد عظیم در کشور قرار داریم تا با همت رییس جمهور، دولت سیزدهم و عزم وزیر نیرو و با دستان پر توان تلاشگران صنعت آب و برق مشکلات را برای همیشه حل کنیم.
حیدری آب و برق را موضوعی حاکمیتی و وزارت نیرو را به عنوان مسوول دستورات حاکمیتی معرفی کرد که برای تجهیز منابع مورد نیاز پروژه‌ها و خدمت گذاری به مردم به مصوبات مجلس شورای اسلامی نیاز دارد و تعامل مستمر مدیران استانی با نمایندگان و ارکان مجلس از جمله در کمیسیون‌های انرژی، آب و عمران از الزامات اصلی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تعامل خوب مجلس و کمک به وزارت نیرو در بودجه برای اجرای پروژه‌ها و ارتقای بهره وری، از تصویب ساختار برق در مجلس شورای اسلامی خبر داد و بر لزوم پیگیری و دقت نظر مدیران صنعت برق در پاسخگویی به مکاتبات نمایندگان مردم تاکید کرد.

حیدری تعداد مکاتبات و سوالات نمایندگان از بخش آب را ۱۰۵۰ و آبفا را ۷۷۳ مورد ذکر کرد که در بخش برق ۶۷۰ مورد مطرح و به ۳۸۸ سووال تاکنون پاسخ داده شده است و لازم است مدیران استانی به سوالات کتبی یا شفاهی نمایندگان مجلس با دقت پاسخ داده و نسبت به آن پیگیری کنند.

وی در خصوص شورای انسجام بخشی بر لزوم برگزاری منظم جلسات این شورا و دقت نظر در امورات و نیاز‌های مردم در خدمت رسانی و در جریان قرار دادن مقامات استانی نسبت به امورات آب و برق تاکید کرد و ملاقات مدیران عامل استانی با مردم را حایز اهمیت دانست.

حیدری همچنین بر لزوم ثبت و مستندسازی اطلاعات و آمار مربوط به املاک و دارایی‌های صنعت آب و برق در استان‌ها و همفکری و هم افزایی حقوقی شرکت‌ها و بهره گیری از ظرفیت‌های اداره حقوقی وزارتخانه در پرونده‌های قضایی تاکید کرد و خواستار آن شد که اختلافات با سایر دستگاه‌های اجرایی بدون مراجعه به مراکز قضایی و از طریق اعلام به وزارت نیرو و برگزاری جلسات مشترک پیگیری شود.

وی عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، حفظ و تحکیم بنیان خانواده و توسعه ورزش همگانی را از موضوعات حایز اهمیت برشمرد و از بررسی ۲۰ هزار پرونده تبدیل وضعیت ایثارگران در گزینش خبر داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;