استانداردهای تعیین معیار مصرف انرژی در ساختمان های

 

یکصد و هفتاد و هفتمین اجلاسیه کمیته ملی انرژی با حضور اعضای کارگروه ماده ۱۱ قانون اصلاح الگوی مصرف در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت  برگزار و استاندارد های ملی برچسب انرژی ساختمان به روز رسانی و تصویب شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، قزلباش، مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندارد های ملی ۱۴۲۵۳ و ۱۴۲۵۴ با عنوان تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی در ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۰ برای ساختمان های موجود و جدیدالاحداث تدوین شده بود، مورد بازنگری قرار گرفت و با حذف ساختمان های جدیدالاحداث از دامنه کاربرد آنها، استاندارد ملی ۱۴۲۵۳ برای ساختمان های مسکونی و استاندارد ملی ۱۴۲۵۴ در سه قسمت الزامات کلی، ساختمان های غیرمسکونی اداری و ساختمان های غیرمسکونی آموزشی- مدرسه به تصویب رسید.
وی افزود: با توجه به حذف ساختمان های جدیدالاحداث از دامنه کاربرد استانداردهای مذکور، برای این ساختمان ها مطابق با ویرایش چهارم مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی، رده انرژی تعیین و تخصیص داده خواهد شد.
قزلباش اظهار داشت: با بسترسازی لازم و نظارت بر اجرای استانداردهای مذکور در مرحله اول مصرف انرژی چندین هزار ساختمان موجود و بهره برداری شده تعیین و نظارت خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;