احداث 300 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) از حضور پر رنگ بخش خصوصی طی سال آینده در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: 300 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر که در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد کاملاً خصوصی خواهد بود.




سیدمحمد صادق‌زاده در نشست خبری در پژوهشگاه نیرو با بیان این مطلب گفت: 70 درصد از 250 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر کنونی متعلق به بخش خصوصی است.





وی علت عقب افتادگی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشور را پرداخت یارانه‌های سنگین به بخش فرآورده‌های نفتی از جمله نفت و گاز برای استفاده در نیروگاه‌ها به منظور تولید برق دانست و افزود: حرکت به سمت تجدیدپذیرها در جهان شدت گرفته و ما نیز بایستی یارانه‌ها را از نفت و گاز برداریم و سیاست‌های خود را به سمت انرژی‌های تجدید پذیر که هم دوست دار طبیعت است و هم رایگان در اختیار ماست، سوق دهیم.





صادق زاده با اشاره به اینکه تجدید پذیرها اثرات زیست محیطی ناشی از سوخت فسیلی را ندارند و ارزان‌تر از انرژی فسیلی هستند، افزود: هر کیلووات برق تولیدی توسط انرژی‌های فسیلی، 1.5 تا 2 برابر برق تولیدی از انرژی‌های تجدید پذیر است.





وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها با هدف گذاری تا سال 2030 میلادی بنا دارند 20 تا 30 درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تولید می‌کنند، گفت: بعضی از کشورها نیز مصمم هستند تا سال 2050میلادی 100 درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تولید کنند.





مدیرعامل سانا سهم کشورمان از انرژی‌های تجددپذیر تا زمان کنونی را 250 مگاوات ذکر کرد و ادامه داد: تا پایان امسال 100 مگاوات نیروگاه تجدید پذیر توسط بخش خصوصی وارد مدار می‌شود و در سال آینده نیز 300 مگاوات به این ظرفیت افزوده خواهد شد.





وی با بیان اینکه وزارت نیرو مصمم است تا از این پس توجه بیشتری به استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در کشور داشته باشد، افزود: در چند سال آینده ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور به 1000 مگاوات خواهد رسید.





صادق‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه 100 مگاوات نیروگاه تجدید پذیری که در سالجاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید شامل نیروگاه‌های بادی، خورشیدی، آبی کوچک، زیست توده و زمین گرمایی خواهد بود اظهار داشت: هم اینک بیش از 14 نیروگاه تجدید پذیر در رنج‌های تولیدی متنوع در کشور به تولید برق مشغول هستند.





وی با اشاره به اینکه 70 درصد از 250 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر کنونی متعلق به بخش خصوصی است، یادآور شد: 300 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر که در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد، کاملاً خصوصی است.

 

 

منبع: ایلنا

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;